16
d'octubre
de
2013
El primer tren de Ripoll, més lent i amb un retard superior. Foto: Adrià Costa
A mitjans de setembre, coincidint amb l'inici del curs, els usuaris de la línia de tren van rebre per sorpresa la mala notícia que el primer servei passava a tardar 12 minuts més en completar el recorregut. Un més després, s'ha pogut constatar que el canvi també ha suposat augmentar el retard "crònic" d'aquesta expedició que ha passat d'una mitjana de 6 minuts a una d'onze. A més, cap dia ha aconseguit arribar a l'hora.
Des del dilluns 16 de setembre el primer tren surt de Ripoll a les 6:27 del matí en comptes de fer-ho a les 6:36. Més enllà d'haver de matinar una mica més, el gran canvi és que aquesta servei va passar a parar a totes les estacions entre Vic i Barcelona. Això va provocar que el temps de recorregut fins a l'Hospitalet augmentés de cop en 12 minuts fins a arribar a les dues hores i quatre minuts.
Per altra banda, segons els càlculs de dos usuaris de la línia –el vigatà Marc Janeras i el santjoaní Àlex Porta- el retard mitjà al llarg d'aquest mes ha estat de quasi onze minuts, cinc més que el que s'havia produït el darrer any. Durant aquestes quatre setmanes en cap ocasió el primer tren ha arribat a l'hora mentre que el pitjor dia la demora va ser de 17 minuts i el millor de “només” dos. Segons Rodalies, el canvi es va fer per “millorar la freqüència d'hora punta matinal” a les estacions on no parava fins ara.
El temps mitjà puja fins a una hora i 49 minuts
Amb els canvis introduïts el temps mitjà de viatge entre Ripoll i plaça Catalunya –sense tenir en compte els retard- va pujar fins a una hora i 49 minuts. Els més ràpids tarden 1:36 –el semidirecte- i 1:37 mentre que el més lent passa de les dues hores (2:01). Cal recordar que diàriament hi ha setze expedicions per sentit.
A mitjans de setembre, coincidint amb l'inici del curs, els usuaris de la línia de tren van rebre per sorpresa la mala notícia que el primer servei passava a tardar 12 minuts més en completar el recorregut. Un més després, s'ha pogut constatar que el canvi també ha suposat augmentar el retard "crònic" d'aquesta expedició que ha passat d'una mitjana de 6 minuts a una d'onze. A més, cap dia ha aconseguit arribar a l'hora.
Des del dilluns 16 de setembre el primer tren surt de Ripoll a les 6:27 del matí en comptes de fer-ho a les 6:36. Més enllà d'haver de matinar una mica més, el gran canvi és que aquesta servei va passar a parar a totes les estacions entre Vic i Barcelona. Això va provocar que el temps de recorregut fins a l'Hospitalet augmentés de cop en 12 minuts fins a arribar a les dues hores i quatre minuts.
Per altra banda, segons els càlculs de dos usuaris de la línia –el vigatà Marc Janeras i el santjoaní Àlex Porta- el retard mitjà al llarg d'aquest mes ha estat de quasi onze minuts, cinc més que el que s'havia produït el darrer any. Durant aquestes quatre setmanes en cap ocasió el primer tren ha arribat a l'hora mentre que el pitjor dia la demora va ser de 17 minuts i el millor de “només” dos. Segons Rodalies, el canvi es va fer per “millorar la freqüència d'hora punta matinal” a les estacions on no parava fins ara.
El temps mitjà puja fins a una hora i 49 minuts
Amb els canvis introduïts el temps mitjà de viatge entre Ripoll i plaça Catalunya –sense tenir en compte els retard- va pujar fins a una hora i 49 minuts. Els més ràpids tarden 1:36 –el semidirecte- i 1:37 mentre que el més lent passa de les dues hores (2:01). Cal recordar que diàriament hi ha setze expedicions per sentit.
Nous horaris línia R3 (pdf)
Amb nous horaris #rod3 1r tren Ripoll ha augmentat 6min Vic-Sants. A més, 11min de retard mitjà. Total allarga 23% trajecte! @territoricat
— Marc JanerasCasanova (@marcjanca) October 16, 2013
@marcjanca @rodalies @territoricat @SantiVila #rod3 1r tren Ripoll-BCN cap dia a l'hora. Dia + puntual: 2' tard. Dia + retard: 17' Vergonyós
— Àlex Porta i Tallant (@flamacanigo) October 15, 2013