COMUNICAT D'ERC RIPOLL
La Secció Local vol agrair la tasca feta per l'equip redactor de la revisió del POUM, i concretament al Grup Municipal d'Esquerra, a l'alcaldia i al regidor d'Urbanisme Eudald Casas.
Ens enorgullim de que aquest planejament hagi tingut més participació ciutadana i molta més informació per a tota la població, mostra d'això és les nombroses allegacions que ha tingut. Per això volem agrair a tothom que ha presentat allegacions al POUM, i demanem als nostres representants que tinguin el màxim de consideració cap al què la població demana.
Políticament ens hagués estat més fàcil deixar que s'aprovés el Pla General de CiU, amb el què haguéssim evitat el desgast polític i personal que suposa l'elaboració d'una revisió de planejament; però malauradament el de CiU no solucionava cap problema, ans al contrari, n'hagués generat molts.
Acatàrem el REPTE de revisar de nou el planejament tot recollint les demandes del poble, i ara moltes coses han millorat i s'han plantejat solucions; tot seguit intentarem comparar els models confrontats de la proposta anterior amb la que hi ha actualment a sobre la taula:
MODELS DE POBLE CONFRONTATS, comparem què deia CiU i què es proposa ara:
Revisió de Planejament anterior:
No solucionava el pas de les carreteres per la població,
CiU feia passar tot el trànsit per carretera pel costat del barri de Sant Pere.
Amb la retirada del Polígon Industrial d'Ordina no es generava ni un sol m² de sòl industrial ni d'activitats econòmiques.
Generava un model de ciutat difosa, on tot eren noves urbanitzacions allunyades del centre: més costos per pagar per part de tots els ripollesos... Amb un fort creixement i amb molt d'impacte.
Hi havia greus mancances tècniques, com el fet de no disposar d'una base topogràfica acurada, fet que hagués provocat molts problemes i demandes a l'hora de concedir llicències.
No disposava de la majoria d'informes favorables de les administracions superiors, ni de carreteres, de l'Agència Catalana de l'Aigua, de RENFE, del Ministerio de Fomento...
No tenia un estudi del Medi Natural.
Model del nou POUM encapçalat per Esquerra:
Model de CIUTAT COMPACTA:
Millor comunicació entre tots els barris amb nous accessos entre la carretera de Barcelona, l'Estació i el Centre, entre la carretera de Sant Joan i d'Honorat Vilamanyà, entre la carretera de Ribes i Sant Pere.
Previsió de comunicació de la població amb el medi natural, amb preservació de camins i potenciació de la seva xarxa -via verda Ripoll/Campdevànol, xarxa de camins rurals per a l'accés a la muntanya...
Soluciona el pas de les grans infraestructures; és a dir, el pas del trànsit de fora de Ripoll; traient-lo del Carrer Progrés i dels carrers de Ripoll amb el Túnel de Sant Bartomeu i la variant per darrera de Sant Roc.
Amb la variant anomenada Super Nord -la Variant per l'altra banda de la muntanya de Sant Roc- el trànsit de fora de Ripoll no passarà per Sant Pere.
Es genera un sòl per a Activitats Econòmiques a l'entrada de Ripoll i el manteniment d'una zona industrial al sector de Rocafiguera.
Es crea un nou model de barri a la zona del Pla amb molts espais lliures:
Ripoll hi guanya un nou passeig al llarg del canal com un tipus de rambla, amb molt d'espai lliure i connexió amb el Parc Temàtic.
El pont de connexió entre els barris de la carretera de Barcelona i el Pla de l'Estació -Pla de Santa Magdalena i Pla de Ginebret- estarà finançat fins a 1.800.000 Euros per la propietat dels terrenys.
Es genera una gran zona d'aparcaments, que amb el pont quedarà molt propera al centre.
Es preveuen uns 9000 m² per a petits comerços i zona d'oci en aquesta zona, el què pretén que sigui un nou pol d'atracció que impulsi el comerç de tota la població.
Es crearà un sòl residencial amb uns 125 habitatges amb algun tipus de protecció oficial, pel què amb 15 anys de vigència del planejament permetrà disposar d'una bona bossa per a fer política d'habitatge assequible.
Els altres 300 habitatges permetrien assumir la més que previsible demanda d'habitatge que suposarà l'arribada dels 4 carrils de la C-17 a Ripoll els propers 10 anys.
El sector de la construcció tindrà garantida la feina pels propers anys, sempre i quan es mantingui la demanda.
Es genera una nova connexió des del passeig Ragull fins a la Zona esportiva i fins a la ronda de Castelladrall.
Es preveu la creació de noves zones d'aparcament al voltant del centre:
Ampliació de Can Guetes
A la rectoria
L'esmentat a la zona del Pla-Passeig Ragull
Al darrera del Monestir
Es preveuen moltes petites actuacions al centre i als ravals per tal d'embellir-los, fer-los més atractius i habitables, per tal que es pugui fer una política durant aquests propers 15 anys de revitalització del centre.
A banda de la zona de la Preparació Textil, hi ha previstes altres zones per tal que els propers governs municipals puguin fer política d'habitatge durant almenys 15 anys, amb terrenys especialment pensats per a habitatges de protecció oficial.
Es preveuen terrenys destinats a habitatges dotacionals en terrenys d'equipaments, aquests habitatges van destinats a collectius especials amb dificultats per l'accés a un habitatge digne i per a equipament de:
Habitatges de lloguer per a joves.
Habitatges de lloguer per a gent gran amb serveis assistencials.
Habitatges d'acollida per a dones maltractades.
Habitatges d'acollida per a infants que han patit processos de maltractament.
Altres centres d'acollida.
Model de CIUTAT COMPACTA:
Millor comunicació entre tots els barris amb nous accessos entre la carretera de Barcelona, l'Estació i el Centre, entre la carretera de Sant Joan i d'Honorat Vilamanyà, entre la carretera de Ribes i Sant Pere.
Previsió de comunicació de la població amb el medi natural, amb preservació de camins i potenciació de la seva xarxa -via verda Ripoll/Campdevànol, xarxa de camins rurals per a l'accés a la muntanya...
Soluciona el pas de les grans infraestructures; és a dir, el pas del trànsit de fora de Ripoll; traient-lo del Carrer Progrés i dels carrers de Ripoll amb el Túnel de Sant Bartomeu i la variant per darrera de Sant Roc.
Amb la variant anomenada Super Nord -la Variant per l'altra banda de la muntanya de Sant Roc- el trànsit de fora de Ripoll no passarà per Sant Pere.
Es genera un sòl per a Activitats Econòmiques a l'entrada de Ripoll i el manteniment d'una zona industrial al sector de Rocafiguera.
Es crea un nou model de barri a la zona del Pla amb molts espais lliures:
Ripoll hi guanya un nou passeig al llarg del canal com un tipus de rambla, amb molt d'espai lliure i connexió amb el Parc Temàtic.
El pont de connexió entre els barris de la carretera de Barcelona i el Pla de l'Estació -Pla de Santa Magdalena i Pla de Ginebret- estarà finançat fins a 1.800.000 Euros per la propietat dels terrenys.
Es genera una gran zona d'aparcaments, que amb el pont quedarà molt propera al centre.
Es preveuen uns 9000 m² per a petits comerços i zona d'oci en aquesta zona, el què pretén que sigui un nou pol d'atracció que impulsi el comerç de tota la població.
Es crearà un sòl residencial amb uns 125 habitatges amb algun tipus de protecció oficial, pel què amb 15 anys de vigència del planejament permetrà disposar d'una bona bossa per a fer política d'habitatge assequible.
Els altres 300 habitatges permetrien assumir la més que previsible demanda d'habitatge que suposarà l'arribada dels 4 carrils de la C-17 a Ripoll els propers 10 anys.
El sector de la construcció tindrà garantida la feina pels propers anys, sempre i quan es mantingui la demanda.
Es genera una nova connexió des del passeig Ragull fins a la Zona esportiva i fins a la ronda de Castelladrall.
Es preveu la creació de noves zones d'aparcament al voltant del centre:
Ampliació de Can Guetes
A la rectoria
L'esmentat a la zona del Pla-Passeig Ragull
Al darrera del Monestir
Es preveuen moltes petites actuacions al centre i als ravals per tal d'embellir-los, fer-los més atractius i habitables, per tal que es pugui fer una política durant aquests propers 15 anys de revitalització del centre.
A banda de la zona de la Preparació Textil, hi ha previstes altres zones per tal que els propers governs municipals puguin fer política d'habitatge durant almenys 15 anys, amb terrenys especialment pensats per a habitatges de protecció oficial.
Es preveuen terrenys destinats a habitatges dotacionals en terrenys d'equipaments, aquests habitatges van destinats a collectius especials amb dificultats per l'accés a un habitatge digne i per a equipament de:
Habitatges de lloguer per a joves.
Habitatges de lloguer per a gent gran amb serveis assistencials.
Habitatges d'acollida per a dones maltractades.
Habitatges d'acollida per a infants que han patit processos de maltractament.
Altres centres d'acollida.
En definitiva, és un planejament urbanístic ordenat que conjuga tots els sectors econòmics i socials de Ripoll, amb una bona xarxa de comunicacions interiors i exteriors (carreteres i carrers), amb previsió de creixement compacte del poble i collaboració en fer un Ripoll industrial, però alhora potent en el sector turístic i comercial conjugant una bona qualitat de vida per a tots habitants de Ripoll.