El Síndic de Greuges de Ripoll ha fet pública la memòria de temes tractats durant el període de temps que va des de l'1 de juny de 2004 al 31 de maig de 2005. Els temes i queixes que els ciutadans han fet arribar al síndic s'han tramés a diferents àrees de l'ajuntament com son la de governació, cultura, urbanisme, medi ambient i serveis econòmics.
Temes i queixes enviats al Síndic de greuges i tràmits que s'han fet:
ÀREA GOVERNACIÓ
1.SUGGERIMENT SOBRE LA CONSTRUCCIÓ D'UN XAMFRÀ QUE FACILITI EL PAS DELS VEHICLES.
Tràmits.- La dificultat era originada pel fet que els automòbils que baixaven per la carretera de Ribes en direcció al carrer del Prat i volien accedir al carrer dels Pirineus, havien de girar a l'esquerra del passatge sense nom, que es troba abans del carrer de les Vinyes, ja que en aquest carrer sempre en el tram que enllaça amb la carretera, hi havia estacionats vehicles que impedien el pas.El ciutadà que exposava el problema que va voler deixar clar que no ho feia en interès propi, sinó pel dels vehicles que topaven amb el xamfrà, proposava que es rebaixés el caire de la cantonada, solució difícilment viable en tractar-se d'una propietat privada. Governació va trobar i posar en pràctica la solució més coherent: posar pilons a la vorera del carrer de les Vinyes on s'aparcava indegudament.D'aquesta actuació se'n va donar compte per escrit al ciutadà que havia presentat la qüestió, agraint-li la col·laboració cívica.
2.- QUEIXA PER LA MANCA DE RESPOSTA DE L'AJUNTAMENT A UN PROBLEMA D'ENTRADA I SORTIDA D'UN PÀRKING.
Tràmits.- L'escrit del què no s'havia obtingut resposta havia tingut entrada a l'Ajuntament amb data 20 de febrer de 2004.Realitzades per aquesta Sindicatura les consultes adients, es va contactar de nou amb els reclamants i se'ls va indicar per escrit, el procediment a seguir per reactivar la petició.No tenim notícia de que hagin fet res més.
3.- QUEIXA PER LA RESPOSTA REBUDA EN RELACIÓ A L' ACCIDENT QUE VA PATIR EL SEU MARIT EN UN ESPAI QUE DEPÈN DEL C.A.P.
Tràmits.- En aquest cas calia matissar que la reclamació comportava dos aspectes:
1)La resposta fugissera i poc explícita segons el ciutadà que es queixava dels agents de la policia municipal a qui va acudir en el moment del fet accidental.
2)La responsabilitat del Municipi.
Pel que fa a 1) es va posar la queixa a coneixement del conseller de governació. Del 2), després de les consultes adients, es va trametre escrit a la interessada, aclarint que la competència de l'espai on es produí l'accident no és via pública i, doncs, la responsabilitat del presumpte mal estat del paviment, no correspon a l'Ajuntament.
CULTURA
1.-CONSULTA D'ASSESSORAMENT LINGÜÍSTIC SOBRE L'ÚS DE TOPÒNIMS GENTILICIS CATALANS EN LA DESIGNACIÓ DE VIES PÚBLIQUES.
Tràmits.- La presumpta incorrecció dels textos de les plaques amb el nom corresponent que figuren a les vies públiques, va ser objecte, per part de la sindicatura, de consultes al Departament Comarcal de Normalització Lingüística, que va determinar que el text de les plaques era gramaticalment correcte.En no quedar prou convençuda la persona que exposava la qüestió, es va recórrer al Llibret del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, que conté les Normes de Vies Urbanes, normes que coincidien amb l'opinió obtinguda anteriorment de Normalització. Vàrem adreçar nou escrit al veí interessat, en el que reiteràvem la correcció segons les fonts citades i li vàrem agrair la col·laboració.
URBANISME
1.- QUEIXA PER DEFICIÈNCIES ENLLUMENAT EN LA VIA PÚBLICA.
Tràmits.- De les gestions empreses vàrem determinar que la zona afectada figura en els plans de millora en el departament municipal corresponent, fet del què es va informar a l'interessat.
2.- DEMANANT MILLORA DE L'ENLLUMENAT PÚBLIC EN LA ZONA ON RADICA EL SEU HABITATGE.
Tràmits.- Es va realitzar una actuació idèntica que en el cas anterior.
3.- QUEIXA SOBRE LES PLAQUES DE DENOMINACIÓ VIÀRIA QUE CONFLUEIXEN EN ELS CARRERS DELS VOLTANT DEL SEU DOMICILI.
Tràmits.- Consultat amb el regidor d'urbanisme ens informa que les plaques corresponents ja estan encarregades i seran col·locades tant prompte com el proveïdor en faci entrega. S'adreça escrit a l'interessat comunicant l'estat de la qüestió.
4.- QUEIXA PER LA MANCA DE SOLUCIÓ AL PROBLEMA DE LES BARRERES ARQUITECTÒNIQUES DEL PONT DE CALATRAVA.
Tràmits.- La reclamació ja s'ha presentat diverses vegades a diferents àrees de l'ajuntament. Fins i tot segons el propi representant dels interessats, a la mateixa Alcaldia, amb la qual es connectà el dia 1 d'abril d'enguany. Se'ns informa que s'està estudiant una alternativa, ja que el Pont de Calatrava és un element catalogat i les possibilitats d'intervenció són molt limitades.Queda pendent.
MEDI AMBIENT
1.- ENTREVISTA AMB LA REGIDORA DE MEDI AMBIENT PER A TRACTAR SOBRE LA PROBLEMÀTICA MEDIAMBIENTAL DE RIPOLL.
Tràmits.- Plantejat a la regidora de l'àrea ens informa que els problemes figuren en la seva planificació.En no tractar-se pròpiament d'una queixa o greuge, sinó d'un plantejament global de la problemàtica del medi ambient del municipi, aconsellem que presentin reclamacions en casos concrets.
2.- QUEIXA PER LA MANCA DE RESPOSTA DE L'AJUNTAMENT A UNA DENÚNCIA PER SOROLLS.
Tràmits.- Com en d'altres casos, la queixa és dual: s'afegeix a la permanència del problema, la manca de resposta Paral·lel a l'anterior,
3.- MOLÈSTIES PEL FUM DERIVAT DE LES SEQUERES QUE ENCENEN ELS PAGESOS DE LA ZONA QUE LIMITA AMB EL SEU DOMICILI.
Tràmits.- A través de governació, interessem la possibilitat d'intervenció dels agents de la policia municipal, cas que sigui procedent. Ens informa de la normativa i procediment que ha de tenir lloc en l'ocasió precisa de produir-se les anomalies. Traslladem, per escrit, la informació als interessats.
4.- INSATISFACCIÓ PER LA RESPOSTA DE L'AJUNTAMENT A LA PETICIÓ DE SUPRESSIÓ DE BANDES SONORES PER A FRENAR LA VELOCITAT DELS VEHICLES.
Tràmits.- Ben analitzat, concloem que, ultra els sorolls, existeixen unes diferències entre grups de veïns de la zona, cosa que no contribueix a clarificar la queixa.Ens informàrem sobre el terreny; consultàrem amb el regidor de Governació (que ja estava al cas) i les bandes foren substituïdes per unes altres de model i material diferent, amb la qual cosa sembla que s'ha resolt el problema ja que no n'hem tingut més notícies.
5.- QUEIXA PELS SOROLLS DELS BALLS NOCTURNS DE LA FESTA MAJOR.
Tràmits.- Es dirigeix escrit al regidor de Joventut i Festes, amb còpia al veí representant dels interessats, del contingut literal següent :"Sr. ENRIC PÉREZ Regidor de Joventut i Festes Ajuntament 17500-RIPOLL Senyor Regidor,Tal com ja us vaig comentar personalment, us adreço una còpia de l'escrit que m'ha fet arribar el Sr. X X X exposant una queixa per l'alt volum de la música que provenia de la carpa instal·lada a la Plaça Gran, durant els dies i, particularment les nits, de la Festa Major.Tot i que el document el signa una sola persona em consta per manifestació de l'interessat que aquest senyor representa tot un col·lectiu de veïns que el recolzen ja que s'identifiquen plenament amb la denúncia.Vull fer-vos palesa la meva preocupació sobre aquesta queixa per contaminació acústica. Penso que els actes de la Festa Major s'organitzen pensant en tots i cadascun dels ripollesos i, per això mateix, cal tenir present tant els factors que poden incidir en el seu major èxit, com en els que poden potenciar el seu rebuig. Sóc del parer que no s'han d'escatimar mitjans per aconseguir l'òptim resultat en els actes programats, però a la vegada també crec que no s'ha de perdre de vista a un col·lectiu, no menys important, de ciutadans que se senten perjudicats i impotents davant d'unes actuacions que, tot i ser recolzades pel propi Ajuntament, ultrapassen les normes bàsiques de tolerància. Així doncs, us agrairia que en el futur tinguéssiu present els interessos de tots els vilatants en el moment de preparar actes lúdics o de qualsevol altre índole, que puguin afectar al benestar d'un conjunt de la col·lectivitat veïnal. Ben cordialment, " ----------------------------------------------------------
SERVEIS ECONÒMICS
1.- QUEIXA PER LA DENEGACIÓ D'UNA SUBVENCIÓ PEL TRACTAMENT DE FAÇANES.
Tràmits.- Analitzada la reclamació deduírem que podia haver-hi una interpretació errònia de la normativa per part del reclamant.Es va aclarir a satisfacció de l'interessat i l'ajudàrem en els tràmits consegüents.
2.- QUEIXA PER LA MANCA DE RESPOSTA A LA PETICIÓ DE BONIFICACIÓ DE L'IBI D'UNA FINCA CATALOGADA COM EDIFICI DE PROTECCIÓ.
Tràmits.- De nou la dualitat: permanència del problema i queixa sense la resposta promesa verbalment. En aquest cas, com que tota la tramitació havia estat verbal, recomanarem que es presenti instància formal i que s'obtingui duplicat amb registre d'entrada.
3.- PROPOSTA PER A PAGAR L'IBI DE FORMA FRACCIONADA.
Tràmits.- No és pròpiament competència de la sindicatura, ja que no hi ha greuge. S'atén, però, la visita i s'agraeix.Els ciutadans citen altres municipis que practiquen aquest sistema, més convenient per a l'economia dels contribuents.Es passa nota als serveis econòmics.
SÍNDIC DE GREUGES
1.- ACTE DE MEDIACIÓ EN LA QUEIXA PEL TRACTE REBUT PER PART DELS MOSSOS D'ESQUADRA.
Tràmits.- Fora de la nostra competència. No obstant, concertem entrevista amb l'inspector del cos, en la que som atesos molt cordialment, i li traslladem la queixa rebuda.
2.- VISITA-XERRADA ALS ALUMNES DE PRIMÀRIA DE LES ESCOLES DEL MUNICIPI PER A DONAR A CONÈIXER LES FUNCIONS DEL SÍNDIC DE GREUGES .
Tràmits.- Acció recomanada pel Coordinador de Relacions Institucionals i Socials del Síndic de Greuges de Catalunya.S'adopta el sistema de xerrada - col·loqui, incitant la intervenció dels alumnes.En setmanes consecutives es fan els actes a les escoles Tomàs Raguer, Salesians, Vedruna i Joan Maragall. Els responsables expressen la seva satisfacció.
3.- COMMEMORACIÓ DEL DIA INTERNACIONAL DE LA LLUITA CONTRA EL SOROLL.
Tràmits.- El dia 25 d'abril d'enguany se celebrava el dia Internacional de la lluita contra el soroll. És una qüestió, la mediambiental, en la que estan interessades gran nombre d'Institucions, vàrem creure convenient contribuir als actes.Per a fer-ho, l'únic que estava al nostre abast era demanar la col·laboració dels mitjans de comunicació locals. Vàrem adreçar-los carta-petició en aquest sentit.No obtinguérem resposta.
ARA A PORTADA
Publicat el 28 de juny de 2005 a les 16:59
Et pot interessar
-
Societat Ogassa lluita per salvar l'escola
-
Societat Un projecte ambiental millorarà hàbitats naturals de la Vall de Ribes
-
Societat Un motorista, ferit crític en una sortida de via a la C-26 a les Llosses, al Ripollès
-
Societat Gestionar el ramat des del mòbil: així és l'app dels ramaders de raça ripollesa
-
Societat Adjudiquen les obres per millorar l'estació de tractament d'aigua de Ripoll i Campdevànol
-
Societat Compartir converses en turc a canvi d'una habitació per 130 euros a Gombrèn