Ripoll.net

Publicat el 01 de desembre de 2005 a les 10:48
Avui dijous, a les 17h. i a l'escola Joan Maragall de Ripoll, es presentarà la campanya Ripoll.net. Es tracta d'una campanya protagonitzada per nens i en la que l'objectiu principal és recordar a la població que la netedat de Ripoll depèn de tots.
Els nens de Ripoll, el futur del poble, tenen un desig per a quan siguin més grans: entre altres coses, volen gaudir d'un poble sostenible, modern i atractiu. En definitiva, esperen trobar un poble del qual es puguin sentir orgullosos.
Per aquest motiu, sense pensar-s'ho gaire, a través d'una campanya de comunicació que ells mateixos protagonitzen i que rep el suport de l'Ajuntament de Ripoll i del Consell Comarcal, recordaran als adults que la netedat i la bellesa de Ripoll depèn de cadascun dels vilatans i els agents implicats en el municipi, i que per aconseguir-ho, tothom hi ha de posar el seu gra de sorra.
En aquesta campanya, anomenada "Ripoll punt net", els nens volen transmetre el munt de beneficis que suposarà per a tots tenir un poble net, cuidat i modern, i recorden als vilatans com poden ajudar a aconseguir-ho. Pretenen arribar a la consciència de tothom generant una mentalitat positiva, amb un missatge que comuniqui que el poble és de tots i que, per tant, a tots ens correspon respectar-lo, cuidar-lo i preservar-lo de cara a les generacions futures.
"Ens agradaria trobar-nos un poble amb les façanes netes", diu en Joan, de sis anys. La Marta, una seva companya de set anys, demana a la gent amb gossos que tinguin cura dels seus excrements: "Volem carrers sense caques de gossos". En Cisco, també de set anys, està preocupat per la seguretat viària; ell vol "Un poble segur per als vianants i per als conductors".
Un poble verd, amb plantes per tot arreu, amb els horts nets i ordenats i sense sorolls estridents que contaminin l'ambient, són altres recordatoris que els nens volen fer als més grans, i que ens comunicaran amb un anunci de televisió, una falca de ràdio i diversos anuncis al diari durant tot l'any 2006.
A més, la campanya estarà reforçada amb diferents accions paral•leles que intensificaran el missatge que els nens volen transmetre. Entre altres accions, destaca un concurs de redaccions, o una jornada anomenada "Una llavor avui, un arbre demà", dia en què els nens plantaran una llavor perquè el dia de demà sigui un arbre que ajudi el poble a ser més verd. A més d'aquestes accions, també s'informarà tots els ciutadans de com es pot millorar la sostenibilitat de la vila invitant-los a les diferents visites que s'organitzaran, entre altres llocs, a la companyia d'aigua Somarsra, o a l'abocador de la vila. "Això ens ajudarà més a entendre on van a parar les escombraries després de tirar-les al contenidor, entre altres coses", diu l'Aleix, de dotze anys.
Però els beneficis no s'acaben aquí. Incidir en la millora de la sostenibilitat de Ripoll no només garanteix una vida més agradable per a tothom, sinó que també suposa un indret més atractiu per als visitants que hi són de pas. I fins i tot els que siguin de fora la comarca i es quedin a casa seva també percebran el poble de manera positiva. La projecció i difusió d'aquesta campanya permetrà que Ripoll sigui conegut arreu de Catalunya com un poble net i sostenible.
La campanya, orquestrada pels nens i l'agència de comunicació Bang Publicitat sl, de Ripoll, vol aconseguir que aquests nens assoleixin el seu objectiu: trobar un poble millor. Els ajudem a aconseguir-ho?