Urbanisme manté 'de moment' l'ARE de Ripoll

Publicat el 04 de març de 2009 a les 21:01
 
En el camí entre aprovació inicial i provisional si que ha caigut una ARE, la de Banyoles. El director general d'Urbanisme a Girona, Pere Solà, ha explicat que l'Ajuntament ja va mostrar el seu desacord en el tràmit de l'aprovació inicial i que hi ha arguments que demostren que era 'poc viable' tant pel lloc on estava situada com per l'organització urbanística.

Tot i que han quedat aprovades provisionalment, Solà ha explicat que és bàsicament per una qüestió tècnica. I és que Ripoll, i Vidreres i Torroella, s'hi han oposat 'massa tard i' 'sense cap argument urbanístic' que justifiqui que tombin el projecte. Per això, haurà de ser el conseller Nadal qui, la setmana que ve, decideixi què passarà amb les ARE d'aquestes tres poblacions.

Solà creu que es podrien deixar per 'una segona volta' i lamenta que, en alguns casos, s'hi hagin oposat per 'interessos polítics locals' que han donat una visió 'esbiaixada'. 'Algú malintencionadament ha explicat que són barris per fer segregació social', ha criticat Solà i, per això, creu que 'explicant-ho bé' les poblacions podrien estar a favor, més endavant, de les ARE.