02
de juny
de
2021, 11:50
Actualitzat:
12:02h
Ripoll ha participat, per tercera vegada, en el projecte Rossinyol, impulsat per una xarxa d’universitats europees, a la qual està adherida la Universitat de Girona (UdG). En aquesta segona edició, la capital ripollesa ha comptat amb la participació de tres mentorats, dues noies i un noi, alumnes de l’escola Vedruna i de l’escola Joan Maragall.
Les mentores, estudiants de la UdG, esdevenen un referent que acompanyen perquè siguin coneixedors de diferents espais de la seva vila, de la comarca, de la llengua si s’escau, d’actes culturals, de lleure, esportius, etc. De fet des de l’inici de curs fins avui s’han trobat setmanalment (virtualment durant el tancament de la comarca la pandèmia de la Covid-19) per a compartir diferents experiències: sortides a la natura, al teatre, a visitar espais de Ripoll o com la sortida final que estan organitzant per passar un dia a Vall de Núria.
La durada és el curs escolar i finalitza amb una trobada conjunta de mentors i mentores, famílies, on comparteixen les vivències i aprenentatges i fan balanç de l’experiència. En aquest cas la trobada es va celebrar el passat divendres 28 de maig, a la zona de pícnic de Can Guetes, en la qual també va assistir la regidora d’Educació, M. Dolors Vilalta, que va agrair la tasca a les joves estudiants de la UdG pel compromís i la constància en el projecte. En la mateixa també hi va assistir les Tècniques d’Integració Social dels centres participants i la tècnica del Pla Educatiu de l’Ajuntament.
El projecte Rossinyol és un programa que es basa en la relació entre mentors i mentores (estudiants universitaris voluntaris) i l’alumnat (de primària i secundària). Així, es pretén establir una xarxa de relacions, un conjunt de pràctiques i de dinàmiques entre estudiants de diferents facultats de la UdG i alumnes de les escoles i instituts de les comarques de Girona. La finalitat del projecte és afavorir el desenvolupament, les relacions socials la integració cultural, social i lingüística d’aquest alumnat, i que la UdG i el conjunt d’institucions que hi participin contribueixin a la sensibilització entorn de la igualtat i la inclusió social.
Els estudiants i les estudiants de la UdG que s’ofereixen com a voluntaris per fer el projecte se’ls assigna un tècnic de la UdG que els forma. A més, un cop superat el projecte favorablement, reben un certificat per la formació i per la tasca feta, i se’ls reconeixen crèdits de reconeixement o de lliure configuració. Aquest projecte educatiu també es desenvolupa en altres municipis com Girona, Salt, Olot, Banyoles, Palamós, La Bisbal d’Empordà, Figueres, Santa Coloma de Farners, Blanes, Lloret de Mar i Hostalric.
Les mentores, estudiants de la UdG, esdevenen un referent que acompanyen perquè siguin coneixedors de diferents espais de la seva vila, de la comarca, de la llengua si s’escau, d’actes culturals, de lleure, esportius, etc. De fet des de l’inici de curs fins avui s’han trobat setmanalment (virtualment durant el tancament de la comarca la pandèmia de la Covid-19) per a compartir diferents experiències: sortides a la natura, al teatre, a visitar espais de Ripoll o com la sortida final que estan organitzant per passar un dia a Vall de Núria.
La durada és el curs escolar i finalitza amb una trobada conjunta de mentors i mentores, famílies, on comparteixen les vivències i aprenentatges i fan balanç de l’experiència. En aquest cas la trobada es va celebrar el passat divendres 28 de maig, a la zona de pícnic de Can Guetes, en la qual també va assistir la regidora d’Educació, M. Dolors Vilalta, que va agrair la tasca a les joves estudiants de la UdG pel compromís i la constància en el projecte. En la mateixa també hi va assistir les Tècniques d’Integració Social dels centres participants i la tècnica del Pla Educatiu de l’Ajuntament.
El projecte Rossinyol és un programa que es basa en la relació entre mentors i mentores (estudiants universitaris voluntaris) i l’alumnat (de primària i secundària). Així, es pretén establir una xarxa de relacions, un conjunt de pràctiques i de dinàmiques entre estudiants de diferents facultats de la UdG i alumnes de les escoles i instituts de les comarques de Girona. La finalitat del projecte és afavorir el desenvolupament, les relacions socials la integració cultural, social i lingüística d’aquest alumnat, i que la UdG i el conjunt d’institucions que hi participin contribueixin a la sensibilització entorn de la igualtat i la inclusió social.
Els estudiants i les estudiants de la UdG que s’ofereixen com a voluntaris per fer el projecte se’ls assigna un tècnic de la UdG que els forma. A més, un cop superat el projecte favorablement, reben un certificat per la formació i per la tasca feta, i se’ls reconeixen crèdits de reconeixement o de lliure configuració. Aquest projecte educatiu també es desenvolupa en altres municipis com Girona, Salt, Olot, Banyoles, Palamós, La Bisbal d’Empordà, Figueres, Santa Coloma de Farners, Blanes, Lloret de Mar i Hostalric.