Afectat el servei de Renfe els tres propers caps de setmana

Publicat el 18 de gener de 2007 a les 12:38
Pla alternatiu de transport
Durant els propers tres caps de setmana en que es realitzaran les obres, Renfe establirà un pla alternatiu de transport per a garantir la mobilitat dels viatgers que es veuran afectats pel tall del trajecte Sant Andreu Arenal – Arc de Triomf. Renfe establirà els següents serveis i recorreguts alternatius: 
·        Autobús llançadora Sant Andreu Arenal – Arc de Triomf: enllaçarà directament ambdues estacions per a connectar els serveis temporalment interromputs. 
·        Sant Andreu Arenal i Torre del Baró: en aquestes estacions es mantindrà el servei de la línia 7 de Rodalies amb destinació o origen a Martorell, amb una freqüència de dos trens per hora i sentit. D'aquesta manera, s'assegura l'enllaç a Montcada Bifurcació amb els recorreguts en sentit nord de totes les línies afectades. Per als desplaçaments en sentit sud, els viatgers disposaran de l'autobús llançadora Sant Andreu Arenal – Arc Triomf. 
·        Línia 3 de Rodalies (Vic - L'Hospitalet): es prestarà el servei habitual entre Vic i Montcada Bifurcació. En aquesta estació, els viatgers podran utilitzar els trens de la línia 7 per enllaçar amb Torre del Baró i Sant Andreu Arenal, o la línia 4 amb la resta d'estacions de Barcelona. 
·        Línia 4 de Rodalies (Sant Vicenç de Calders – Barcelona – Manresa): els trens només modificaran el seu recorregut a la ciutat de Barcelona, on efectuaran parades a Sants, Plaça Catalunya, Arc de Triomf i Clot-Aragó. Els viatgers de les estacions de Sant Andreu Arenal i Torre del Baró hauran d'utilitzar els mitjans alternatius oferts en funció del recorregut a realitzar. 
·        Línia 7 de Rodalies (Martorell – Cerdanyola Universitat – L'Hospitalet): es mantindrà el servei habitual entre Martorell i Sant Andreu Arenal. En aquesta estació, els viatgers disposaran de l'autobús llançadora per a connectar amb Arc de Triomf o podran enllaçar amb la línia 1 de Metro (Fabra i Puig) amb el mateix títol de transport. 
·        Línia Puigcerdà i Mitja Distancia Barcelona – Manresa – Lleida:realitzaran el mateix itinerari que la línia 4 de Rodalies en la ciutat de Barcelona: Sants – Plaça Catalunya – Arc de Triomf i Clot-Aragó, per a recuperar el seu itinerari habitual a Montcada Bifurcació. Aquests trens no efectuaran parada a Sant Andreu Arenal i Torre del Baró. La realització dels recorreguts alternatius pot comportar retards aproximats d'entre 5 i 10 minuts als serveis assenyalats. 
 
Mesures informatives
Per a informar als viatgers, Renfe reforçarà amb personal complementari les estacions de Sants, Plaça Catalunya, Arc de Triomf, Clot-Aragó, Sant Andreu Arenal, Torre del Baró i Montcada Bifurcació. També està prevista la instal·lació de cartells, la distribució de 200.000 fulletons informatius i l'emissió d'avisos per megafonia en las pròpies estacions. Tanmateix, els ciutadans podran trobar informació a les oficines d'atenció al client, en el telèfon 902 24 02 02 i en la pàgina web www.renfe.com
El passadís de connexió entre l'L1 i l'L5 obert el març
Les obres que ara s'executaran a l'intercanviador de la Sagrera permetran de nou l'intercanvi entre l'L1 i l'L5 per l'interior del vestíbul central de Sagrera. El passadís de connexió serà més ampli i més alt que l'anterior i estarà adaptat a persones amb mobilitat reduïda (PMR). Donat que les obres afecten el túnel d'Adif, ja que està situat entre els dos vestíbuls i es rebaixarà uns centímetres la volta per adequar el passadís, el que obligarà a tallar el trànsit de trens en aquest punt. 
D'aquesta manera els usuaris a partir del mes de març deixaran d'haver de fer la connexió entre l'L1 i l'L5 en superfície i ja podran utilitzar el nou passadís ampliat i renovat.   
Així, el nou pas entre vestíbuls, d'uns 13 metres de longitud, estarà format per dos passos de 4,40 metres d'ample. A més  s'adaptarà el tram a persones amb mobilitat reduïda (PMR) per mitjà d'una rampa que tindrà una amplada d'uns 2 metres. Així, el nou passadís serà gairebé 7 metres més ample que l'anterior, que era d'uns 3,5 metres. D'altra banda, s'augmentarà l'alçada que passarà dels poc més de 2 metres a 2,60.   Balanç obres
 
Les obres de l'intercanviador es van iniciar l'agost de 2004 per tal d'incrementar-ne la capacitat i millorar la mobilitat interior davant l'augment del flux d'usuaris. Així, aquesta obra inclou l'ampliació dels vestíbuls i de l'intercanviador que passa de tenir una superfície d'uns 850 m2 a una de 2.900 m2. El vestíbul de l'L1 de Garcilaso multiplica el seu espai per quatre, passant de 260 m2  actuals a 1.150 m2  , i el de Felip II doblarà la seva superfície fins arribar als 750 m2. L'actuació també inclou la substitució de l'esquema d'andanes existent (una andana central i dues de laterals) per una única andana central més gran. Amb aquesta andana central es guanya en superfície per als usuaris i es dóna servei als dos sentits de la circulació. Igualment, s'adaptarà el conjunt del nou intercanviador a persones amb mobilitat reduïda. Actualment aquestes actuacions estan en la fase final d'acabats d'arquitectura interior i execució d'instal·lacions (connexions, escales mecàniques, ascensors, etc). 
Actualment, la correspondència entre l'L1 i l'L5 a l'estació de Sagrera ja és la més utilitzada de la xarxa de metro de Barcelona amb uns 36.000 viatgers diaris. El futur intercanviador permetrà la connexió als viatgers entre aquestes línies i l'L9. A més, es completarà amb el futur perllongament de l'L4 i la possible construcció d'una nova estació d'Adif, inclosa en el Pla Director d'Infraestructures 2001-2010. Quan hi arribin aquestes dos línies de metro es preveu que serà utilitzat per uns 110.000 viatgers diaris. 
es prestarà el servei habitual entre Vic i Montcada Bifurcació. En aquesta estació, els viatgers podran utilitzar els trens de la línia 7 per enllaçar amb Torre del Baró i Sant Andreu Arenal, o la línia 4 amb la resta d'estacions de Barcelona.