L'Orquestra de Cambra de Barcelona i el Cor Harmonia van protagonitzar la gala lírica. Foto: Arnau Urgell
Camprodon va viure el divendres 6 d'agost un dels plats forts del XXV Festival Isaac Albéniz amb la gala lírica. Un concert amb l'Orquestra de Cambra de Barcelona i el Cor Harmonia i amb la presència del tenor Albert Deprius i la soprano Carmen Solís. Tot plegat amb la direcció de Ricardo Estrada.
La major part del repertori estava dedicat a algunes de les àries més conegudes de la història de l'òpera. Peces del Nabucco de Verdi, de la Norma de Bellini o de la Lucia di Lammermoor de Donizzeti. Mentre la meitat de la segona part es va consagrar a la Cançó d'amor i de guerra, una sarsuela del compositor Rafel Martínez Valls, l'altra va ser per peces tant conegudes com "O sole mio" d'Eduardo di Capua.
El festival, que enguany compleix un quart de segle l'any just quan es commemora el 150è aniversari del naixement del compositor camprodoní, iniciava d'aquesta manera un agost en el qual ha programat fins a sis concerts. El cap de setmana vinent la cita serà doble: un tribut "rumbero" al Gato Pérez -concert gratuït a la plaça Doctor Robert- i un concertde Gipsy-swing.
Cantants del Cor Harmonia Foto: Arnau Urgell
[vimeo]13975087[/vimeo]
Programa del XXV Festival de Música Isaac Albéniz
Dissabte 14 d'agost
Derrumband. Tribut a Gato Pérez (rumba catalana). Plaça Doctor Robert. Gratuït (24:00)
Diumenge 15 d'agost
Concert de Gipsy-swing (ritmes gitanes). Monestir de Sant Pere. Entrada: 15 euros (22:00)
Divendres 20 d'agost
“Suite Iberia integral” a càrrec del pianista Gustavo Díaz-Jerez. Entrega de la medella Isaac Albéniz. Monestir de Sant Pere. Entrada: 25 euros (22:00)
Diumenge 22 d'agost
Concert de piano amb Marko Hilpo, guanyador del Concurs Maria Canals. Monestir de Sant Pere. Entrada: 15 euros (22:00)
Dissabte 28 d'agost
Concert simfònic de clausura del XXV Festival de Música Isaac Albéniz. Estrena després de 125 anys del Concierto Fantástico a càrrec de l'Orquestra Tactum Ensemble. Monestir de Ripoll. Entrada: 30 euros (22:00)
- Programa XXV Festival Isaac Albéniz (pdf)
Galeries de fotos
- Gala lírica (Arnau Urgell)
- Concert i acte del 150è aniversari del naixement d'Isaac Albéniz (Ajuntament de Camprodon)
- Concert amb Tantum Ensemble (Xevi Mas i Lurdes López)
- Suite Iberica a càrrec de Guillermo González (Xevi Mas i Lurdes López)
- Concert amb Belén Cabanes i Barcelona Guitar Quartet (Lurdes López i Xevi Mas)
- Espectacle Univers Albéniz (Arnau Urgell)

- Anna Erra, aquest divendres al Parlament -
- Frederic Esteve
ARA A PORTADA
-
L’Ajuntament du a terme les tasques de manteniment d’estiu a les instal·lacions esportives municipals Redacció
-
-
L'IPC a les comarques gironines augmenta al 2,4% per l'increment de les assegurances, la llum, el gas i els combustibles Redacció
-
-
Els micropobles de les comarques gironines per on passarà el Festival Itinera aquest agost Natàlia Pinyol
Publicat el 08 d’agost de 2010 a les 11:20
Et pot interessar
-
Societat Així és el 4x4 elèctric que s'ha dissenyat per visitar Vall de Núria
-
Societat Rescaten 15 menors i 5 monitors que no podien tornar al seu campament per la pluja en la riera de Beget
-
Societat La pagesia i el sector forestal de la Vall de Camprodon uneixen forces per «un futur digne»
-
Societat L'edifici centenari de l'ateneu de Campdevànol comença les obres de reforma
-
Societat Aquest és un dels pobles més bonics de Catalunya: medieval, intacte i amb encant de conte
-
Societat Queralbs planeja la xarxa de calor amb biomassa per a llars i edificis públics