L'ex-regidor de Ripoll i membre d'El Ripollès Existeix, Eudald Fajula, parla de projectes ferroviaris en aquest article d'opinió.
IDEES, PROJECTES I REALITATS
El dia 12 de setembre de 2002, Pasqual Maragall presentava al Col·legi d'Enginyers de Catalunya la seva "Nova proposta ferroviària per a Catalunya". En aquella proposta, a més de l'Eix ferroviari Lleida - Figueres, hi contemplava la reforma de la línia de ferrocarril Barcelona - Puigcerdà Toulouse, tot convertir la línia en amplada europea i alta velocitat per a passatgers (200 250 Km./h) i mercaderies (100 160 Km/h) i així incorpora-la a xarxa transeuropea i avançar en la consolidació de l'Euroregió Pirinenca, en l'horitzó de l'any 2010.
Malauradament el President del govern central Rodríguez Zapatero presentava a principis d'aquest estiu la seva ambiciosa proposta "Plan Estratégico de Infraestructuras y Transporte" (PEIT) 2005 2020, sense que s'hi contemplés la reforma de la nostra línia.
El mes de Juliol passat Pasqual Maragall presentava el projecte d'"Eix Transversal Ferroviari de Catalunya" entre Lleida i Girona per a tenir-lo realitzat d'aquí a vint anys.
Aquests projectes de futur ens fan veure que les actuals autoritats polítiques de l'Estat i la Generalitat estan en la línia de millorar les comunicacions ferroviàries i que aquestes ens afecten. No cal dir també que, aquestes propostes estant obertes al debat i a les modificacions que les diverses administracions públiques locals, comarcals, etc. puguin aconseguir fer entrar en els projectes més definitius que s'aniran elaborant en els anys propers. Cal treballar-hi.
Tota idea de futur te vàries fases: l'idea, la promesa, el programa, el projecte constructiu, el pressupost, el finançament i finalment el contracte d'execució de les obres. En qualsevol moment del procés pot quedar aturat , pel que s'ha d'estar molt atent i insistent en cada part del procés. Vagi aquí com exemple la política que feia el govern del P.P. a Madrid quan governava: Introduïa en els pressupostos anuals despeses i inversió per a Catalunya per realitzar-les durant l'any, però moltes d'elles no es realitzaven i així quedaven com a "economies" del pressupost i es tornaven a pressupostar per a l'any següent. I així un any darrera l'altre.
Un cas que tenim actualment sobre la taula és la inclusió en els pressupostos de l'Estat per l'any 2005 d'una partida de 2 milions d'euros per fer l'estudi informatiu del desdoblament de la línia fèrria de Barcelona a Puigcerdà, pactat per Joan Puigcercós i Pérez Rubalcaba en les negociacions del pressupost per al 2005.
Des d'aquí, doncs, voldria cridar l'atenció als diputats que vetllen pel Ripollès a les Corts espanyoles, per tal de que en l'elaboració dels pressupostos per a l'any 2006 exigeixin, com ja ha fet el diputat Joan Herrera, que durant el present any 2005 es contracti la despesa dels 2 milions d'Euros que hi ha en els pressupostos del 2005 per fer el mencionat estudi informatiu de la línia Barcelona Puigcerdà.
Eudald Fajula
Ex-regidor de Ripoll i
membre d'"El Ripollès existeix!"
ARA A PORTADA
Publicat el 08 de setembre de 2005 a les 13:12
Et pot interessar
-
Societat Alerta de perill màxim per pedra, esclafits i tornados a cinc comarques
-
Societat Activat l'avís de perill màxim per pedra, esclafits i tornados a cinc comarques
-
Societat Protegeixen el so de les campanes centenàries de Ribes de Freser
-
Societat Problemes de cobertura mòbil a la Vall de Camprodon per unes obres
-
Societat Ribes de Freser supera el primer mes amb de contenidors xipats sense incidents importants
-
Societat Ogassa lluita per salvar l'escola