'Bon cop de garrot' a l'Hostalet de les Llosses
Bastoners, màgia, música... per celebrar la festa major.
- Isabel Díaz Ayuso, en una imatge d'arxiu al Zendal -
- Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el
28 de juny de 2009 a
les 17:06
L'Hostalet, una masia de les Llosses convertida en fonda l'any 1955, va celebrar aquest dissabte la seva festa major recuperada l'any passat. Allà s'hi van aplegar desenes de persones, petits i grans, que van gaudir d'una programació diversa des de l'hora del vermut fins que era negra nit.
Activitats per a la mainada, un mag, l'espectacle de malabars d'el Botifarra, la música d'autor dels Verdcel d'Alcoi o el folk de Filibusters van ser alguns ingredients d'una autèntica macedònia festiva. Un dels moments àlgids va ser l'actuació de la colla bastonera Cop de Garrot. Es tracta d'una de les moltes agrupacions d'aquesta mostra de cultura popular que han nascut en els darrers anys a redós de col·lectius i ateneus independentistes. En aquest cas procedents de Berga, acabaven alguns dels seus balls amb crits com 'visca la terra' o 'sense València no hi ha independència'.
Et pot interessar
-
Societat
El nou mirador de la Vall de Núria amb vistes excepcionals del llac i l'entorn natural
-
Societat
Les fortes pluges d'aquest dijous provoquen inundacions i talls a l'R3 a Ripoll
-
Societat
Quatre guàrdies municipals ja patrullen per Sant Joan de les Abadesses després de l'eliminació de la Policia Local
-
Societat
El 65% dels motoristes segueixen les marques de seguretat de la Collada de Toses
-
Societat
Oferta de feina: un restaurant històric dels Pririneus ofereix sou i casa per ser «rescatat»
-
Societat
Sant Joan de les Abadesses prohibirà els actes a la plaça Major per seguretat
