Comunicat de la Plataforma per l'Alt Ter

Publicat el 02 de març de 2007 a les 10:14
 
Equilibri territorial
Cal diferenciar i potenciar les realitats territorials 
 
Malauradament, sovint les seves posicions personals van canviant segons les seves responsabilitats polítiques. On són els seus principis? Com diu el Sr. Jordi Fàbrega, avui el tema de les vegueries està sense debatre i sense una organització jurídica constituïda legalment, per tant, encara hi ha temps d'escoltar el territori. Ara és el delegat territorial de la Catalunya Central, i ja no defensa el mateix  que ens manifestava en les entrevistes que va mantenir amb la Plataforma de l'Alt Ter quan no ho era. Potser és que avui li pesa més el càrrec polític que el seu paper de ciutadà? Molts polítics són propensos a fer declaracions, no sabem si per acontentar els seus superiors o per ser poc reflexius. El cas més paradigmàtic és el del Sr. Carretero, que feia promeses segons els seus interessos, i ara tenim les del Sr. Fàbrega, a favor de la comarca de l'Alta Segarra, amb l'argument que la seva realitat és diferent de la de la conca d'Òdena. O és que la realitat de Girona (Costa Brava) no és diferent de les realitats del Ripollès i de la Garrotxa? O potser són iguals les realitats del Bages – Berguedà - Solsonès amb les d'Osona?
També caldria una posició de denúncia sobre la planificació territorial que ens volen imposar. No volem que Osona formi part del model de corona metropolitana, ni que el Ripollès i la Garrotxa no formin part d'una planificació conjunta amb Osona. On és el Pla Estratègic Osona XXI? Qui  té la responsabilitat, de la seva deixadesa, ineficàcia i inoperància? Cal exigir responsabilitats als polítics que formen part del consell comarcal pel fet que en ple segle XXI no tinguem estratègies comarcals o territorials.
 
Els demanem una nova forma de fer política i que defensin una planificació ajustada a les realitats territorials actuals, com el territori format per Osona i el Ripollès, amb una porta oberta a la Garrotxa, en la creació de les futures vegueries.   
 
Responsabilitats polítiques i socials
Cal defensar els interessos dels ciutadans
 
En democràcia els ciutadans volen ser escoltats i volen tenir el dret a decidir. Vostès tenen l'obligació de potenciar la participació en aquesta democràcia i no deixar-se portar per les directrius dels seus respectius partits, que els fan jugar, en nom de la disciplina de partit, el paper de comparses al Parlament i, per tant, els impedeixen defensar els interessos del territori, això sí, amb uns bons sous. Vostès se senten de la seva comarca, dels seus pobles, creuen que tenen amics sincers, no els de la classe política  sinó de la societat civil? O, contràriament, prefereixen ser uns privilegiats que viuen fora de la realitat social i física de la seva comarca i la utilitzen només com a visitants de cap de setmana, com a representants polítics en inauguracions que els permeten sortir a la fotografia? No ens agrada que visquin a Barcelona o a Girona, i allunyats de les realitats socials del dia a dia del territori.
Les seves responsabilitats són molt importants i com que els votants no els hem donat un xec en blanc per als propers quatre anys, els farem un seguiment d'actuacions i en farem la denúncia pública si aquestes actuacions van en contra dels interessos generals de la ciutadania.
 
Els demanem una nova forma de fer política i que defensin els interessos dels ciutadans, i no de les directrius dels seus partits, perquè Osona i el Ripollès, amb una porta oberta a la Garrotxa, tinguin els drets que els pertoquen en la creació de les futures vegueries.   
 
 
Volem diàleg
Cal un replantejament de les formes de fer política
 
Tant vostès com nosaltres hem de saber dir les coses pel seu nom. La societat civil  no és la seva enemiga. Com sempre, volem el diàleg, i per això un cop més els demanem una reunió de treball per ajuntar esforços a l'hora de treballar per la societat, des del paper que ens correspon a cadascun. Cal el diàleg, perquè  si no estem abocats al fracàs. No ens enganyin. No volem polítics autoritaris, prepotents, no dialogants, ni que creïn crispació sense cap mena de criteri social, preocupats només pels seus interessos personals. Des de la part del sector de societat civil que ens avala i que la Plataforma per a la Vegueria de l'Alt Ter representa, volem compartir responsabilitats amb vostès. La democràcia ha de ser plural i participativa. 
 
Els demanem una nova forma de fer política i que defensin la democràcia real, els esforços compartits i un referèndum  perquè  Osona, el Ripollès i la Garrotxa siguin una realitat en la creació de les futures vegueries.
 
Representants comarcals al Parlament de Catalunya, no creuen que no poden defugir de les seves responsabilitats polítiques i socials de fer de la democràcia un procés participatiu i descentralitzador, de fer un treball per potenciar les realitats existents històricament i no crear-ne d'artificials, com la Catalunya Central per Osona o la continuïtat provincial de Girona pel Ripollès i la Garrotxa?
No caldria fer un front comú amb els parlamentaris del Penedès en la defensa dels serveis més propers al ciutadans i un model de 9 vegueries?
 
 
Resten 88 dies per a les properes eleccions, de les quals han de sortir els nostres representants municipals. 
 
Osona – Ripollès, febrer 2007