Comunicat del Ripollès Existeix sobre el Pla de Rodalies de Renfe 2006-2020

Publicat el 25 d’abril de 2006 a les 18:20
Aqui podeu llegir íntegrament el comunicat de la Plataforma El Ripollès Existeix sobre el Pla de Rodalies de Renfe 2006-2020, en el que s'hi contemplen les inversions en la línia de ferrocarril Barcelona – Vic.


Coneixedors del pla de rodalies que la Generalitat ha presentat al Ministeri de Foment, la permanent de ¡El Ripollès Existeix¡ , a l'espera que el seu plenari vulgui posicionar-se sobre el mateix, vol fer arribar a la opinió publica el següent comunicat :

ANALISI

1.Donat que la Generalitat no té competències sobre la majoria de ferrocarrils que circulen per Catalunya i el nou Estatut només preveu la seva participació en la xarxa ferroviària; el Pla de rodalies esmentat es només una proposta d'inversions que s'ha presentat al Ministeri de Foment. Caldrà esperar a conèixer quines actuacions són assumides i programades per l'esmentat Ministeri per poder donar una opinió definitiva

2.La totalitat de la inversió prevista es superior a 6.000 milions d'€ i d'aquests 730 milions d'€ ( un 12% ) es pensen invertir en duplicar la línia de ferrocarril Montcada -Vic .

3.Les previsions per l'anterior duplicació són de fer-ho en dues fases :
•En una primera fase (2006-2015) es duplicaria la línia entre Montcada i La Garriga i entre Centelles i Vic .
•En una segona fase (2015-2020) es duplicaria el tram La Garriga – Centelles .

4.Donada l'ambigüitat de si el ferrocarril fins al Ripollès esta o no dins de rodalies – algunes declaracions diuen que si però l'esmentat pla ho desmenteix- no esta prevista cap inversió, en el període 2006 – 2020, per millorar la circulació ferroviària fins el Ripollès.

VALORACIONS

A.S'ha de valorar molt positivament l'aposta que fa la proposta de Pla esmentat pel ferrocarril en general i pel tram Barcelona – Vic en particular .

B.La duplicació de la línia Barcelona- Vic en l'horitzó de l'any 2020 representarà també una millora del servei als ciutadans del Ripollès i dels Pirineus que s'hauria de traduir en desplaçaments mes ràpids, regulars i segurs.

C.En l'esmentat Pla no hem sabut trobar cap referència de si esta previst cap Pla d'inversions pels ferrocarrils regionals i els internacionals. Si així fos les perspectives de futur per la millora del servei i la seguretat dels ciutadans que utilitzen el ferrocarril internacional Barcelona- Puigcerda - La Tor de Querol serien preocupants.

D.Esperem que properament també hi haurà una proposta de Pla per els ferrocarril regionals i els internacionals i que en aquesta es contemplarà com es mereix el ferrocarril internacional Barcelona- La Tour de Querol donada la seva importància per l'ordenació del territori de Catalunya i com a via d'accés al Ripollès i als Pirineus.