Aqui podeu llegir íntegrament el comunicat de la Plataforma El Ripollès Existeix sobre el Pla de Rodalies de Renfe 2006-2020, en el que s'hi contemplen les inversions en la línia de ferrocarril Barcelona Vic.
Coneixedors del pla de rodalies que la Generalitat ha presentat al Ministeri de Foment, la permanent de ¡El Ripollès Existeix¡ , a l'espera que el seu plenari vulgui posicionar-se sobre el mateix, vol fer arribar a la opinió publica el següent comunicat :
ANALISI
1.Donat que la Generalitat no té competències sobre la majoria de ferrocarrils que circulen per Catalunya i el nou Estatut només preveu la seva participació en la xarxa ferroviària; el Pla de rodalies esmentat es només una proposta d'inversions que s'ha presentat al Ministeri de Foment. Caldrà esperar a conèixer quines actuacions són assumides i programades per l'esmentat Ministeri per poder donar una opinió definitiva
2.La totalitat de la inversió prevista es superior a 6.000 milions d'€ i d'aquests 730 milions d'€ ( un 12% ) es pensen invertir en duplicar la línia de ferrocarril Montcada -Vic .
3.Les previsions per l'anterior duplicació són de fer-ho en dues fases :
En una primera fase (2006-2015) es duplicaria la línia entre Montcada i La Garriga i entre Centelles i Vic .
En una segona fase (2015-2020) es duplicaria el tram La Garriga Centelles .
4.Donada l'ambigüitat de si el ferrocarril fins al Ripollès esta o no dins de rodalies algunes declaracions diuen que si però l'esmentat pla ho desmenteix- no esta prevista cap inversió, en el període 2006 2020, per millorar la circulació ferroviària fins el Ripollès.
VALORACIONS
A.S'ha de valorar molt positivament l'aposta que fa la proposta de Pla esmentat pel ferrocarril en general i pel tram Barcelona Vic en particular .
B.La duplicació de la línia Barcelona- Vic en l'horitzó de l'any 2020 representarà també una millora del servei als ciutadans del Ripollès i dels Pirineus que s'hauria de traduir en desplaçaments mes ràpids, regulars i segurs.
C.En l'esmentat Pla no hem sabut trobar cap referència de si esta previst cap Pla d'inversions pels ferrocarrils regionals i els internacionals. Si així fos les perspectives de futur per la millora del servei i la seguretat dels ciutadans que utilitzen el ferrocarril internacional Barcelona- Puigcerda - La Tor de Querol serien preocupants.
D.Esperem que properament també hi haurà una proposta de Pla per els ferrocarril regionals i els internacionals i que en aquesta es contemplarà com es mereix el ferrocarril internacional Barcelona- La Tour de Querol donada la seva importància per l'ordenació del territori de Catalunya i com a via d'accés al Ripollès i als Pirineus.
Comunicat del Ripollès Existeix sobre el Pla de Rodalies de Renfe 2006-2020
Ara a portada
Publicat el 25 d’abril de 2006 a les 18:20
Et pot interessar
-
Societat Sant Joan de les Abadesses denuncia «deficiències greus» de cobertura mòbil
-
Societat Inauguren un nou camí entre Sant Joan de les Abadesses i la Vall de Bianya
-
Societat Ripoll multa tres manifestants per una protesta contra la prohibició del cartell de festa major
-
Societat Retorna la Fira de les 40 hores de Ripoll