Defensa de la proposta de les vegueries de l'Alt Ter i del Penedès, en el debat territorial de la UCE

Publicat el 31 d’agost de 2005 a les 11:25
La Plataforma per la Vegueria de l'Alt Ter ha fet públic el seu comunicat número 44, en el que es fa pal·lesa la defensa de la proposta de les vegueries de l'Alt Ter i del Penedès, en el debat territorial de la Universitat Catalana d'Estiu a Prada de Conflent. Aqui el podeu veure el comunicat sencer.

Comunicat nº44

El debat sobre la futura divisió territorial va continuar amb les ponències de dos ex alcaldes, Pere Jordi Piella I Ramon Muntanyà de Ripoll i Vic respectivament, les capitals de les comarques que reclamen la vegueria de l'Alt Ter. El títol de la ponència ha estat, "L'organització territorial, al cap de vint anys. La visió personal de dos antics alcaldes".
S'ha fet un recorregut de l'evolució que ha sofert l'administració territorial al llarg dels anys de democràcia. S'han analitzat les possibilitats de futur, que la nova situació política aporten, la proposta de divisió territorial del Conseller Sr. Carretero, i també el nou marc normatiu que pot permetre el nou Estatut.
Estava present entre el públic l'alcalde de Ribes de Freser que en una intervenció ha volgut deixar clar que l'Ajuntament de Ribes de Freser, població que té 2.100 habitants dels prop de 2.500 que té La Vall de Ribes, mai ha demanat pertànyer a la Vegueria de L'Alt Pirineu, com afirma el Conseller Carretero.
En l'ampli debat obert ha quedat clar que la proposta del Sr. Carretero de fragmentar la comarca del Ripollès en tres vegueries és una aberració i encara més la incorporació del Ripollès o part del mateix en la circumscripció de Manresa.



Prada de Conflent, 25 d'agost del 2005