Dins els nous ritmes i processos que marca la globalització el medi ambient és un dels reptes que necessariament s'han d'abordar per desenvolupar el territori. L'àmbit empresarial és un dels actors que s'ha de modernitzar a nivell medi ambiental i per tant la Unió Intersectorial Empresarial del Ripollès (UIER) ha passat a l'acció i està realitzant el projecte d'orientació i assessorament medi ambiental al teixit industrial i empresarial del Ripollès "Ripollès cap a l'empresa més sostenible".
Aquest projecte pretén impulsar i potenciar noves sinèrgies dins del teixit industrial/empresarial a la comarca del Ripollès, per poder abordar processos de millora medi ambiental i cooperació empresarial. El mateix es divideix en tres fases d'actuació, la primera de difusió del servei i visita a les empreses, la segona per impulsar polítiques medi ambientals a les empreses i realitzar jornades de formació, i la tercera fase que pretén formar grups de treball per a la realització de diagnòstics ambientals d'oportunitats de minimització i per certificar sistemes de gestió de processos com les ISO 14000 o les EMAS.
Dins d'aquest marc ofereix diferents serveis a les empreses:
Assessorament mediambiental per a empreses per tal d'orientar la política medi ambiental de la mateixa i valorar les possibilitats de millora i orientació tràmits ambientals.
Tràmit de subvencions des de la valoració de possibilitats, a la redacció de la mateixa.
Organització de jornades divulgatives de temes com la minimització de residus o minimització del consum energètic a l'empresa.
Organització grups de treball per a la realització o obtenció de Diagnosi Ambiental d'Oportunitats de Minimització (DAOM), certificació ISO 14000 o EMAS, i obtenció del distintiu de garantia de qualitat ambiental i l'etiqueta ecològica de la Unió Europea.
Tallers tècnics sectorials en matèries específiques com regulació de l'activitat industrial -Legislació ambiental, gestió de residus especials- La borsa de subproductes, ecodisseny del producte, cap a una producció econòmicament i ambientalment més sostenible, i ecologia industrial.
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de març de 2006 a les 13:30
Et pot interessar
-
Societat Compartir converses en turc a canvi d'una habitació per 130 euros a Gombrèn
-
Societat El Ripollès viu l'apagada més curta
-
Societat Sant Joan de les Abadesses denuncia «deficiències greus» de cobertura mòbil
-
Societat Inauguren un nou camí entre Sant Joan de les Abadesses i la Vall de Bianya
-
Societat Ripoll multa tres manifestants per una protesta contra la prohibició del cartell de festa major
-
Societat Retorna la Fira de les 40 hores de Ripoll