L'ajuntament de Sant Joan de les Abadesses té com a proposta en el ple, aprovar l'augment de taxes i tributs municipals, amb un augment que agafarà com a referència l'índex de preus al consum català, de setembre a setembre, d'aquest any. Aquest augment del "cost de la vida" s'aplicarà amb tots els impostos municipals llevat d'alguna excepció.
Els impostos que agafaran aquesta referència i no s'apujaran més de l'IPC, són entre d'altres, l'impost de circulació, les llicències d'obres menors, les plusvàlues, la utilització d'equipament i edificis municipals... Les excepcions que no estan en aquest supòsit d'apujar l'IPC, són la taxa d'ocupació de via pública i la taxa d'escombraries que queden congelades. La taxa d'escombraries no puja, gràcies al sistema recollida porta a porta, i com a compromís de no pujar-la durant tres anys. En el cas de la taxa de la recollida de residus s'hi afegeixen supòsit de bonificació en l'àmbit dels disseminats de Sant Joan. Així, una casa que faci activitats de turisme pagarà una 80% del cost, les cases que no tinguin cap activitat el 50% i les que tenen activitat primària només pagaran un 20%.
També s'hi afegeix la bonificació en els casos de persones que la seva pensió o ingressos no arribin al salari mínim interprofessional. Aquesta mesura va molt dirigida a persones grans que visquin soles i que com s'ha dit no s'arribi a uns ingressos mínims sobretot en cas de pensions. L'impost que augmenta bàsicament és l'impost de béns immobles, l'ipc+3 punts percentuals, i les llicències d'obres majors.
ARA A PORTADA
-
Terra Continuen les pluges i baixen les temperatures: 17 comarques en avís aquest divendres Neus Climent
-
Societat Campdevàndol creu que limitar el preu de l'habitatge és «contraproduent» per als pobles petits ACN
-
Cultura El festival Pirineu, terra de versos marxa de Ripoll per desacords amb Orriols Anna Mira Perich
-
Publicat el
03 de novembre de 2005 a
les 11:16
Et pot interessar
-
Societat
Un llamp fa caure un excursionista per un precipici de vuit metres a Setcases
-
Societat
Més de 3.500 espectadors gaudeixen d'un Microclima proper i de qualitat
-
Societat La Colònia Llaudet torna a obrir aquest estiu en plena rehabilitació de la turbina històrica
-
Societat
Homenatgen els activistes antifranquistes que van segrestar la Mare de Déu de Núria fa 60 anys
-
Societat
Rodalies recupera el servei de l'R3 entre Ribes de Freser i Puigcerdà a partir del 6 de juliol
-
Societat
Què fer aquest estiu a l’estació de muntanya de Vallter: activitats i novetats al Pirineu
