Ara fa un dies, tan bon punt van finalitzar les obres de millora de la C-17, van aparèixer un munt de càmeres a les voreres de la carretera. Es tractava d’uns pals llargs amb una vídeo-càmera al damunt, amb unes caixes a sota, que s’havien instal·lat gairebé a cada kilòmetre del tram entre Centelles i Orís. La mesura va alertar molts dels conductors habituals, que pensaven que el Servei Català de Trànsit havia optat per incrementar la seva vigilància amb radars punitius.
Res més lluny de la realitat. Segons ha pogut saber osona.com, les càmeres no són radars i no han estat instal·lades ni per Transit ni pels Mossos d’Esquadra, sinó per la pròpia empresa concessionària, Cedinsa.
L’objectiu, segons ha explicat un portaveu de la mateixa companyia, comptar de manera exacte els vehicles que circulen per aquest tram de carretera per poder cobrar el que s’anomena “peatge a l’ombra”. O el que és el mateix, els diners que paga la Generalitat a la concessionària depenen del nombre de cotxes que transitin per la carretera. Per això, s’han de comptar i res millor que col·locar càmeres abans i després de cada una de les sortides i entrades.
Falsa alarma: Trànsit no posa nous radars a la C-17
Una proliferació de càmeres, entre Centelles i Orís, havia alertat als conductors
ARA A PORTADA
Publicat el 11 d’agost de 2009 a les 15:24
Et pot interessar
-
Societat Reclamen accelerar les obres de la nova base de manteniment de trens a Ripoll
-
Societat Sant Joan de les Abadesses elimina la Policia Local i incorporarà quatre vigilants municipals
-
Societat Una enginyera del Ripollès crea un programa per reduir les emissions dels vaixells
-
Societat El DNI i el passaport es podran renovar a Ripoll aquest estiu
-
Societat Converteixen en pisos turístics la casa d'estiueig del poeta Maragall al Ripollès
-
Societat Càritas de Ripoll ha ajudat 300 persones el 2024