Demà dijous, 1 de setembre, se celebra a Núria la festa de Sant Gil, una diada que es commemora cada any. Sant Gil és el Sant Patró dels pastors i, segons la llegenda, va viure
a la Vall de Núria on hi va arribar per fer penitència i portar una vida austera. Per honorar el Sant, els pastors de la Vall traslladen, en processó, la imatge de la Mare de Déu de Núria fins a l'ermita de Sant Gil. Segons la tradició, la imatge de la Mare de Déu de Núria, va ser tallada pel mateix Sant.
La diada de Sant Gil, és el viu mirall d'una tradició, el record d'una llegenda, el reviure d'un vell ofici i un magnífic motiu per visitar la Vall de Núria.
Cercaviles, sardanes, música, gegants, xanquers es troben en aquest marc de natura.
El Jordi Muixach, com ja és tradicional, a la tarda de la diada, fa una demostració amb els seus gossos d'atura, fent la delícia de petits i grans.
ARA A PORTADA
Publicat el
31 d’agost de 2005 a
les 10:09
Et pot interessar
-
Societat
Oferta de feina: un restaurant històric dels Pririneus ofereix sou i casa per ser «rescatat»
-
Societat
Sant Joan de les Abadesses prohibirà els actes a la plaça Major per seguretat
-
Societat
La cooperativa ripollesa Kloosiv arriba a la final dels premis SpinUOC Rural 2026
-
Societat
Usuaris habituals de l'R3 celebren l'arribada del tren a Ribes de Freser, per primera vegada des del gener
-
Societat
Descoberta al Ripollès la cova prehistòrica a més altitud del Pirineu
-
Societat
Espectacular pedregada a Ribes de Freser
