La gratuïtat del túnel del Cadí. Aquesta és una de les principals reivindicacions que els empresaris del Berguedà, Solsonès, Cerdanya, Alt Urgell, Ripollès i Cardona han plantejat aquest dijous, a l'hora de dinar, al director general de Carreteres de la Generalitat, Jordi Follia, en el marc de la II Jornada Interempresarial que s'ha fet a Solsona. Els representants empresarials de les comarques esmentades han debatut sobre la necessitat de rescatar el peatge del túnel del Cadí per millorar la competitivitat de les indústries locals. En concret es demana que el pas per el forat del Moixeró sigui totalment gratuïtat per a tots els usuaris habituals de dilluns a divendres. Un dels arguments per defensar aquesta petició ha estat el recent acord que permet la gratuïtat del peatge de Mollet i que els industrials consideren un precedent extrapolable en aquest cas.
Els empresaris adjuntaran a la seva petició, els acords presos en el seu dia en aquest sentit, per els consells comarcals del Berguedà, la Cerdanya i l'Alt Urgell (en aquests acords es demanava la gratuïtat però només per als residents a les comarques del Berudà, la Cerdanya i l'Alt Urgell) per tal que la petició de les institucions i dels sector privat tingui més pes específic ja que consideren que és una reclamació unànime del teixit social de la zona.
A més d'aquesta petició, a la jornada s'ha posat damunt la taula la necessitat de millorar les comunicacions viàries, ferroviàries i aeoroportuàries. En aquest àmbit s'ha demanat que es completi l'eix Prepirinenc que uneixi Ripoll,Berga, Solsona i Oliana. Els empresaris han destacat la importància dels eixos verticals i transversals d'aquesta zona però han prioritzat aquells que consideren que estan més oblidats. Tanmateix no han oblidat reclamar la conclusió dels desdoblaments d'eixos com el del Llobregat, el que uneix Barcelona i Ripoll per Ripoll (C-17), la C-14 de la Seu a Oliana o la millora de la C-55 de Solsona a Manresa.
A la jornada també s'ha posat de manifest que la gran aposta de futur com a mitjà de transport estratègic és el tren. Per això els empresaris traslladaran a l'executiu català que cal millorar i ampliar la línia fèrria de Barcelona, Ripoll, Puigcerdà i fer que arribi a La Seu d'Urgell i Andorra. Igualment es planteja que la línia de passatgers arribi fins a Súria, Cardona, Solsona i La Seu d'Urgell. També es demana la recuperació de ferrocarril fins a la capital del Berguedà.
A la jornada també s'ha parlat de la millora del servei de transports públics de viatgers així com de la necessitat de dedicar una diada monogràfica per parlar de les noves tecnologies i l'aplicació en aquest àmbit.

ARA A PORTADA
Publicat el 29 d’abril de 2006 a les 10:42
Et pot interessar
-
Societat Un projecte ambiental millorarà hàbitats naturals de la Vall de Ribes
-
Societat Un motorista, ferit crític en una sortida de via a la C-26 a les Llosses, al Ripollès
-
Societat Gestionar el ramat des del mòbil: així és l'app dels ramaders de raça ripollesa
-
Societat Adjudiquen les obres per millorar l'estació de tractament d'aigua de Ripoll i Campdevànol
-
Societat Compartir converses en turc a canvi d'una habitació per 130 euros a Gombrèn
-
Societat El Ripollès viu l'apagada més curta