En una reunió a la seu del Consell Comarcal del Ripollès, la comissió de seguiment contra la proposta de la línia d'alta tensió entre Vic i Baixàs que integra ajuntaments i els consells del Ripollès, la Garrotxa i Osona, han acordat demanar una entrevista amb el ministre d'Indústria, José Montilla, per saber si el govern central aposta per la interconnexió amb França a través de la línia actual Vic-Baixàs.
A més, i com ja es va acordar quan es va constituir la comissió antilínia, a partir del 30 de juny es tindran en compte les accions de protesta ciutadana. En aquest sentit, la comissió ha assegurat que donarà suport a totes les protestes que organitzin les plataformes. Tot i que ha matisat que les administracions no organitzaran cap mobilització, ha assegurat que hi participaran sempre que així els ho demanin els ciutadans.
Sigui com sigui, la comissió ha demanat més informació al conseller d'Indústria i Treball, Josep Maria Rañé. Des del Departament no s'ha informat més sobre aquesta proposta.
D'altra banda, els membres de la comissió han explicat que la proposta Vic-Baixàs no està prevista al Pla de l'Energia de Catalunya, segons ha afirmat la presidenta del Consell Comarcal del Ripollès, Fina del Pozo. En aquesta línia, el Departament no podrà estudiar les al·legacions que es presentaran des de la comissió, perquè, segons ha dit, fan referència a una proposta que no s'inclou explícitament en el planejament energètic de l'executiu català.
Per la seva banda, l'alcaldessa de Ripoll ha reiterat la negativa de les administracions, i ha demanat una resposta als governs de Madrid i Barcelona perquè assegurin la no proliferació de la proposta de la línia Vic-Baixàs.
ARA A PORTADA
Publicat el 28 de juny de 2005 a les 19:05
Et pot interessar
-
Societat Ogassa lluita per salvar l'escola
-
Societat Un projecte ambiental millorarà hàbitats naturals de la Vall de Ribes
-
Societat Un motorista, ferit crític en una sortida de via a la C-26 a les Llosses, al Ripollès
-
Societat Gestionar el ramat des del mòbil: així és l'app dels ramaders de raça ripollesa
-
Societat Adjudiquen les obres per millorar l'estació de tractament d'aigua de Ripoll i Campdevànol
-
Societat Compartir converses en turc a canvi d'una habitació per 130 euros a Gombrèn