La crisi no es nota, de moment, en els fets delictius

Publicat el 18 de març de 2009 a les 15:16
 
El temor que la crisi suposés augmentar els fets delictius s'ha demostrat, de moment, infundat. O si més no en el cas del Ripollès ja que a la resta de la regió policial de Girona el nombre de delictes i faltes penals si que és major que l'any passat. Aquesta reducció no només es percep els primers tres mesos d'enguany sinó des del novembre de 2008.
 
2008: un bon any tot i l'augment del 5% dels fets delictius
L'any 2008 el nombre de fets delictius va ser de 627, un 5% més que el 2007 (597). Malgrat l'increment, el cap dels Mossos de Ripoll, Joan Aloi, considera que ha estat un bon any i que ha presentat uns índexs de criminalitat 'normals'. Cal tenir en compte en aquest sentit que les dades de 2007 eren 'excepcionalment bones' i que a més, tal i com ha destacat Aloi, l'eficàcia policial, és a dir, el nombre de casos resolts ha augmentat fins a situar-se en un 73%.

Globalment es van produir 364 delictes i 263 faltes penals, i es van detenir a 137 persones. Entre els delictes destaquen els 63 relacionats amb el trànsit (15 més que el 2007). Aquest augment tan sensible té una explicació ja que conduir sense disposar de llicència ara és delicte. Entre aquesta tipologia cal destacar els 37 casos d'excés de velocitat, els 35 de distraccions i els 12 de maniobres inadequades. Al cap de l'any es van produir 120 accidents amb el resultat de dos morts, dotze ferits greus i 103 de lleus.
 
També han crescut els casos de violència domèstica i de gènere (48, 38 dels quals a Ripoll) amb un augment del 26%. Dels 173 delictes contra el patrimoni -una xifra quasi exacte que el 2007- se n'han resolt 78, un fet que suposa just el doble que la mitjana de la regió policial de Girona.

Respecte l'any 2007 el municipi que ha incrementat més el nombre de fets delictius ha estat Camprodon (+22) i el que l'ha disminuït més Vilallonga de Ter (-15) després d'un 2007 'molt negatiu'.