El gintònic és la beguda de moda. Vallfogona no és aliena a aquesta fal·lera i dissabte va organitzar un taller amb aquest combinat com a protagonista. L'activitat va anar a càrrec del sommelier i Gin Master Agustí Ensesa i va consistir d'una primera part teòrica sobre la història del gintònic i una segona de pràctica.
Primer es va passar a l'acció tastant diverses tòniques i ginebres i es va acabar amb l'elaboració del combinat. Ensesa va explicar que un bon gintònic mai ha de dur rodanxes de llimona o llima sinó que tan sols si ha de posar la pela d'aquestes fruites. Ha de portar molt de gel i un terç de ginebra. Amb aquestes premisses cadascú pot apostar per la seva tònica i la seva ginebra preferida.
El gintònic també compta amb un web que esdevé el punt de trobada dels amants d'aquest combinat a la Internet Catalana. Precisament el responsable de gintonic.cat, el berguedà Jordi Millan, va ser fa pocs dies a Sant Joan per fer un tast al Cafè de l'Abadia.
La febre dels gintònics arriba a Vallfogona
Dissabte es va realitzar un curs de tast del combinat de moda
ARA A PORTADA
Publicat el
06 de febrer de 2012 a
les 17:41
Et pot interessar
-
Societat
Les fortes pluges d'aquest dijous provoquen inundacions i talls a l'R3 a Ripoll
-
Societat
El 65% dels motoristes segueixen les marques de seguretat de la Collada de Toses
-
Societat
Oferta de feina: un restaurant històric dels Pririneus ofereix sou i casa per ser «rescatat»
-
Societat
Sant Joan de les Abadesses prohibirà els actes a la plaça Major per seguretat
-
Societat
La cooperativa ripollesa Kloosiv arriba a la final dels premis SpinUOC Rural 2026
-
Societat
Usuaris habituals de l'R3 celebren l'arribada del tren a Ribes de Freser, per primera vegada des del gener
