- Pedro Sánchez, aquest dimecres al Congrés- -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Societat Què fer aquest estiu a l’estació de muntanya de Vallter: activitats i novetats al Pirineu Redacció
-
-
Contingut patrocinat Campdevànol es transforma en un escenari de llum amb la Fira de les Espelmes 2026 Redacció
-
Societat Col·loquen el nou pont a Sant Pau per eliminar un punt negre de la carretera de Camprodon Redacció
Publicat el
02 d’agost de 2009 a
les 00:36
La pluja estronca l'Univers Albéniz
A dos quarts de deu del vespre els més tocatardans s'afanyaven a ocupar les 1.600 localitats del denominat “amfiteatre natural” del Pont Nou de Camprodon. L'orquestra de RTVE ja s'havia situat a l'escenari del carrer Sant Roc, la Cobla Sant Jordi a la “platja” del Ter, a primera fila la màxima autoritat civil -el president José Montilla- i religiosa -l'arquebisbe de Barcelona, Lluís Martínez Sistach-. També era a lloc la gran pantalla que ocupava l'ull del pont romànic i que una quinzena de valents subjectaven per evitar que el vent li fes panxa.
Puntualment l'orquestra dirigida per Josep Pons i que comptava amb els cantants Marta Mathéu i Joan Martín-Royo i com a solistes el guitarrista Carles Trepat i el pianista Josep Colom van iniciar els primers compassos de l'espectacle, dedicat al viatge a Cambo -localitat basca on va morir el compositor camprodoní-. Quan es duia un quart d'hora -just en finalitzar aquesta primera part- quatre gotes van obligar a l'orquestra a resguardar-se al Museu Isaac Albéniz. Tot i que inicialment semblava que l'espectacle se suspenia -alguns espectadors van marxar- finalment es va decidir esperar per si el temps millorava.
Al cap de tres quarts d'hora, les autoritats van tornar a la seva posició de privilegi fet que indicava que hi hauria un segon intent. La Cobla Sant Jordi va interpretar la sardana Camprodon de Joan Manén, en l'espai dedicat als orígens d'Albéniz. La música i les imatges van traslladar als espectadors als “llocs d'Albéniz” (Granada, París i Cuba). I aleshores la pluja va dir prou.
“Un moment dur”
Mentre el públic abandonava les seves localitats amb cert desconcert, el director del Festival Isaac Albéniz, Jordi Berdala, reconeixia que es tractava d'un “moment dur”. Berdala va explicar que almenys s'havia pogut ensenyar “una mostra de tot el que havíem preparat” i que hi haurà altres ocasions per veure l'espectacle, això sí, a cobert. Concretament girarà per diversos teatres de l'Estat espanyol entre els quals destaca el Liceu de Barcelona i el Teatro Real de Madrid.
En tot cas no es preveu tornar-lo a programar a Camprodon i es desconeix si TVE aprofitarà les imatges d'alguna manera. I és que el fals directe -la retransmissió s'havia de fer en 50 minuts de retard- va suposar que no s'emetés. Berdala va explicar que almenys havien pogut gravar íntegrament l'assaig general de divendres, els assistents del qual van tenir la sort de poder-lo veure sencer.
Llegir crònica a El Punt.
Et pot interessar
-
Societat
Doble guardó de la UOC per la cooperativa ripollesa Kloosiv
-
Societat
El nou mirador de la Vall de Núria amb vistes excepcionals del llac i l'entorn natural
-
Societat
Comencen les obres per transformar el Pla de Ripoll en una residència d'avis
-
Societat
Les fortes pluges d'aquest dijous provoquen inundacions i talls a l'R3 a Ripoll
-
Societat
Quatre guàrdies municipals ja patrullen per Sant Joan de les Abadesses després de l'eliminació de la Policia Local
-
Societat
El 65% dels motoristes segueixen les marques de seguretat de la Collada de Toses
