LIEDER CÀMERA. Cor de cambra
LIEDER I EL COMTE ARNAU:"CANÇONS DE BOGERIES"
Amb fragments recitats del Poema el Comte Arnau de Josep Mª de Sagarra
GLÒRIA COMA I PEDRALS DIRECTORA ADJUNTA
DATA: 22 DE JULIOL
HORA: 10 nit
LLOC: MONESTIR DE SANT JOAN DE LES ABADESSES
Qui són?
El cor de cambra Lieder Càmera va ser fundat a Sabadell l'any 1990 pel seu director artístic, Josep Vila i Casañas. L'integren cantaires amb una sòlida formació musical i amb una gran experiència en el cant coral.
Lieder Càmera ha col.laborat amb grups instrumentals reconeguts com l'Orquestra del Teatre Lliure, el Clemencic Consort, l'Orquestra de Cadaqués, l'Orquestra de Cambra Nacional d'Andorra, l'Orquestra Barroca Catalana, The Sixteen, el Drottningholm Baroque Ensemble, l'Orquesta Barroca de Sevilla, l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, l'Orquestra Simfònica del Vallès i la Jove Orquestra Nacional de Catalunya, entre d'altres.
Des de 1993 és el cor col·laborador del Festival Internacional Castell de Perelada, on ha participat en les produccions de les òperes L'elisir d'amore, Il Turco in Italia, Pepita Jiménez, El rapte en el serrall, Carmen, El barber de Sevilla, Il Tabarro, Orfeo i Euridice, Elektra i Madame Butterfly. L'estiu de 1997 va participar en l'espectacle de Carles Santos La pantera imperial, amb un gran èxit de públic i de crítica. Amb aquesta obra, el cor va poder participar en alguns dels festivals de música i teatre més importants d'Europa, entre els quals l'Edinburgh International Festival, a Escòcia.
Diversos directors de prestigi han dirigit Lieder Càmera, entre els quals podem destacar Antoni Ros Marbà, Salvador Mas, Edmon Colomer, Salvador Brotons, José Luis López Cobos, Arturo Tamayo, Ana Isabel Ramos, Eric Ericson, Frieder Bernius, Günter Theuring, Lutz Köler, Franz Paul Decker, Trevor Pinnock, Helmut Rilling i Harry Christophers. L'any 1997 va aconseguir el primer premi en el II Concurs de Cant Coral Mestre Joan Just, que té lloc a Igualada, i el setembre de 1999 va guanyar el primer premi del II Concurs Internacional Europa i els seus cants, celebrat a Barcelona.
Lieder Càmera ha enregistrat fins ara quatre discos compactes, dos amb cançons populars i tradicionals catalanes, un de dedicat al repertori per a cor i piano, amb el pianista Adolf Pla, i un altre amb poemes de Miquel Desclot musicats per Josep Vila i Casañas. Entre les activitats que ha dut a terme darrerament hi ha la interpretació del Rèquiem alemany de Johannes Brahms, amb la Jove Orquestra Nacional de Catalunya, sota la direcció de Lutz Köhler, i la participació en tres concerts de la Schubertiada, dos al Festival de Vilabertran i un a l'Auditori Winterthur.
Què ofereixen?
Un recital de cançons tradicionals alternades amb la lectura de fragments del poema El comte Arnau de Josep Maria de Sagarra.
PROGRAMA
LIEDER I EL COMTE ARNAU
"CANÇONS DE BOGERIES"
EL COMTE L'ARNAU Bernat Rövenstrunck
LA FILADORA Josep Sancho Marraco
LA SARDANA DE LES MONGES Enric Morera
SOMNI Manuel Saderra Puigferrer
EL TESTAMENT D'AMÈLIA (fragment) Enric Morera
EL TESTAMENT D'AMÈLIA Manuel Oltra
LA DAMA D'ARAGÓ Lluís Millet
CANÇÓ DEL LLADRE Josep Sancho Marraco
AMOR QUE TENS MA VIDA Anònim francès s. XVI
LA PRESÓ DE LLEIDA Joan Cumellas Ribó
MARGARIDETA Manuel Oltra
EL ROSSINYOL Antoni Pérez Moya
LA GATA I EL BELITRE Francesc Pujol
MUNTANYES DE CANIGÓ Nadal i Puig
AUBADA Tortell-Thomas
LA FILADORA Josep Sancho Marraco
LA SARDANA DE LES MONGES Enric Morera
SOMNI Manuel Saderra Puigferrer
EL TESTAMENT D'AMÈLIA (fragment) Enric Morera
EL TESTAMENT D'AMÈLIA Manuel Oltra
LA DAMA D'ARAGÓ Lluís Millet
CANÇÓ DEL LLADRE Josep Sancho Marraco
AMOR QUE TENS MA VIDA Anònim francès s. XVI
LA PRESÓ DE LLEIDA Joan Cumellas Ribó
MARGARIDETA Manuel Oltra
EL ROSSINYOL Antoni Pérez Moya
LA GATA I EL BELITRE Francesc Pujol
MUNTANYES DE CANIGÓ Nadal i Puig
AUBADA Tortell-Thomas
La selecció dels textos tindrà cura de fer un recorregut argumental pel poema, assaborint-ne els versos i oferint al públic la fàcil comprensió de la trama de la llegenda, de manera que quedi clar l'esbós psicològic dels personatges i la seva peripècia vital.
L'encaix de música i text en cap moment no pretén ser literal sinó que busca crear una atmosfera adequada al contingut de l'obra i a l'època.