L'Oficina Comarcal de Consum atén uns 250 casos anuals

  • Ciutadans amb mascareta, a Barcelona. -
Publicat el 15 d’abril de 2009 a les 15:37
 
Amb la delegació de competències -que ja tenen bona part dels consells comarcals del país- l'Oficina Comarcal de Consum adquireix segons Enric Pérez un 'valor afegit'. Fins ara les dues tècniques de l'oficina podien atendre i gestionar les denúncies dels ciutadans, entre 250 i 300 anuals. La gran majoria relacionades amb la telefonia.

Ara, el Consell Comarcal tindrà tres tasques més. Per una banda formar, tant els consumidors com especialment els comerciants i empresaris que sovint desconeixen part de les regles del joc. En segon lloc, la capacitat d'arbitrar, és a dir, mediar entre les parts i acabar dictar laudes d'obligat compliment, denominació de les sentències en el món del Consum. El director de l'Agència Catalana de Consum, Jordi Anguera, ha explicat que és una manera gratuïta i àgil de resoldre els conflictes i que 's'evita judicialitzar la vida'. Els tribunals d'arbitratge estan formats per un president, habitualment un professor universitari de Dret, i dos àrbitres en representació dels consumidors i dels empresaris. Anguera destaca que en el 97% d'arbitratges el laude és unànime.

Finalment, l'Oficina Comarcal també tindrà les competències d'inspecció i control. Per exemple quan s'activin alertes per la presència de productes en mal estat, les tècniques del Consell Comarcal -de moment dues a mitja jornada però amb la intenció d'ampliar la seva dedicació- aniran als comerços per retirar-los. Per Anguera 'el coneixement des del territori és molt major'.