Una delegació de representants de diferents ajuntaments d'Osona, el Ripollès i La Cerdanya per on passa la línia de tren Barcelona-Puigcerdà s'han reunit aquest dimarts 17 d'abril al Ministeri de Foment amb el secretari general de ferrocarrils, el senyor Luis de Santiago. En representació de l'ajuntament de Ripoll hi ha assistit el regidor de serveis territorials, Eudald Casas. En la trobada també hi han pres part els alcaldes de Puigcerdà, Fontanals i Centelles, així com un regidor del consistori d'Alp. En la visita han estat acompanyats de l'enginyer expert en temes ferroviaris el senyor Lluís Batlle.
En aquesta reunió s'ha reclamat la millora de cinc trams de la línia on amb una simple rectificació del traçat i gairebé sense increment de cost atès a les millores que s'estan fent a la línia des de Ripoll a Puigcerdà- es podria reduir el temps del trajecte. Actualment des de Barcelona a Puigcerdà es tarda 3 hores i 11 minuts. El regidor de serveis territorials, Eudald Casas, ha destacat que "el més important és que es milloraria la seguretat i el confort dels passatgers".
Els punts en qüestió estan situats als termes municipals de Ripoll, Campdevànol, Alp i Puigcerdà. En aquest sentit, Renfe s'ha compromès a fer totes les rectificacions de traçat sempre que no calguin tràmits expropiatoris. Les obres de millora que s'estan duent a terme actualment està previst que acabin el 2010.
Al mateix temps, aquesta delegació ha preguntat sobre l'estat del desdoblament de la via. Luis de Santiago ha afirmat que abans d'acabar el 2007 estarà a punt l'estudi informatiu del projecte de doble via fins a Vic. Immediatament després de l'aprovació d'aquest estudi informatiu, s'iniciarà el projecte executiu d'una primera fase entre Barcelona i La Garriga. I es deixarà per una segona fase el tram a desdoblar fins a Vic.
Eudald Casas ha reclamat també l'elaboració de l'estudi informatiu del desdoblament de la línia entre Vic i Ripoll. El secretari general de ferrocarrils ha dit que ho estudiarien, exactament ha comentat que "en prenem nota". De fet, Luis de Santiago ha reconegut la deixadesa en inversions ferroviàries a Catalunya i ha dit que estan decidits a corregir aquesta mancança, millorant sobretot les línies de rodalies a curt termini, com la de Barcelona fins a Ripoll.
La delegació, a més, ha insistit, un cop més, en la potenciació de la línia i en la seva internacionalització. I el secretari no ha descartat que en un futur s'hi pugui adequar l'ample europeu. Per aquest motiu l'obra actual s'està construint amb travesses polivalents, adaptables a l'ample ibèric (l'actual) i a l'europeu.