El Departament de Medi Ambient i Habitatge ha expressat aquest dilluns la seva voluntat d'entrar a formar part del Consorci d'Espais d'Interès Natural del Ripollès i farà una aportació anual en estructura i inversions. Voluntat expresada en la reunió mantinguda aquest dilluns a Barcelona entre el Director General del Medi Ambient, Ramon Luque, i la Presidenta del Consorci Ripollès Desenvolupament, Josefina del Pozo, el Gerent del mateix Consorci, Joan Busquets, i el Tècnic Forestal del Consell Comarcal del Ripollès, Esteve Pous.
El Consorci dels EINS, amb seu al Consorci Ripollès Desenvolupament, abarca espais com les capçaleres del rius Ter i Freser, la Serra Cavallera, la Serra de Montgrony i les Obagues de la Vall del Rigard.
La reunió d'avui havia de servir per decidir com s'havia d'impulsar aquest Consorci. El resultat ha estat molt favorable i la incorporació del Departament de Medi Ambient al Consorci del EINS serà clau en el seu desenvolupament. Recordem que la Diputació de Girona també s'hi incorporava a principis d'aquest any i també hi destinarà aportacions econòmiques.
En aquesta reunió s'ha parlat també del Parc Natural de les Capçaleres del Ter i del Freser. Aquest Parc està patrocinat pel mateix Departament de Medi Ambient i Habitatge, amb el que s'ha acordat també avui que es continuï treballant en aquest projecte perquè ha d'esdevenir un element de conservació de l'espai natural i un element de desenvolupament econòmic del territori. Actualment el projecte es troba en un procés de presentació del primer estudi des del Consorci Ripollès Desenvolupament.
ARA A PORTADA
Publicat el
17 de gener de 2006 a
les 10:03
Et pot interessar
-
Societat
El Festival Inspira de Ripoll apropa els concerts a les residències amb tecnologia immersiva
-
Societat
L'Ajuntament de Ribes de Freser demana no beure aigua de l'aixeta per excés d'arsènic
-
Societat Detenen un menor d'edat per una presumpta agressió sexual a Sant Joan de les Abadesses
-
Societat
Defensem Ulldeter demanda l’Ajuntament de Setcases pel futur telecabina de Vallter
-
Societat
Mor Marina Vilalta, la pastora en actiu més longeva de Catalunya, als 99 anys
-
Societat
«L'odi no t'apuja el sou»: la UGT presenta a Ripoll la campanya contra el discurs de l'extrema dreta
