Nova demora per a l'obertura del CAP de Campdevànol

Publicat el 10 de novembre de 2008 a les 13:35
 
El nou CAP de Campdevànol, situat al barri de l'Estació, està pràcticament acabat des d'abans de l'estiu. Tanmateix procediments administratius i la comanda per equipar-lo endarrereixen la posada en funcionament d'un servei essencial pel municipi. Aquest fet semblava que es podria solucionar aquest mes de novembre -tal i com va anunciar en el ple l'alcaldessa Núria López- però des del Departament de Salut s'ha tornat a endarrerir el termini. Marta Pedrerol, directora de Salut a Girona, va situar l'obertura en el 'primer trimestre de 2009'.

Des de l'Ajuntament, al llarg de tot aquest temps, s'han assenyalat petites deficiències com les barreres arquitectòniques per tal que no es produeixin més retards. En aquest sentit al llarg de l'estiu es va modificar la vorera. El procés de construcció del CAP va començar l'any 2005 quan l'Ajuntament va cedir terrenys on s'ha fet l'obra. El juliol del 2005, el Servei Català de la Salut va encarregar el projecte que va estar acabat el primer trimestre de 2006. El febrer del 2007 es va adjudicar l'obra desprès que el primer concurs fet el 2006 quedés desert. El nou centre tindrà una superfície de 629 metres quadrats, distribuïts en dues plantes i multiplicarà per sis l'actual dispensari.
 
I l'actual CAP, centre cívic
L'actual dispensari, situat a la plaça de l'Ajuntament, servirà per ampliar el centre cívic. L'Ajuntament ja té el projecte redactat i un 50% del finançament a través del Pla únic d'obres i serveis de Catalunya (PUOSC). Núria López preveu que les obres puguin iniciar-se cap a finals de 2009.
Actual dispensari de Campdevànol. Foto: Marc Riera/ACN