Ripoll demanarà una pròrroga per finalitzar la Llei de barris

Publicat el 04 de març de 2009 a les 12:31
 
Conjuntament amb el carrer Pirineu també queda pendent desencallar un tram del carrer de les Vinyes amb el carrer Sant Pere i el carrer de la Llibertat. Aquest tram no s'ha fet fins ara per desacord entre la propietat i un llogater però es farà 'acabat l'estiu'. Provisionalment aquest tram s'adequarà.
 
Teresa Jordà diu que és habitual demanar pròrroga per a totes les obres de la Llei de barris i considera que uns mesos de demora respecte al termini inicialment previst són 'comprensibles' en un projecte d'aquestes dimensions. L'alcaldessa considera que el centre de Ripoll ha patit una 'rentada de cara' que va molt més enllà d''una simple esquitxada'. Jordà assegura el centre de Ripoll no té 'res a veure' ara que fa 'cinc anys' ni com serà 'més endavant'.

Sobre les crítiques de veïns i comerciants a les actuacions per fer de prioritat invertida les places Gran i Sant Eudald Jordà creu que sempre que es fa aquest procés 'la gent es queixa'. L'alcaldessa afegeix que s'ha optat per marcar molt més 'on passa el cotxe' i on 'passa el vianant'.

Obertura per la Fira de les 40 hores
En el passat ple municipal el regidor de Comerç, Ramon Serra, va anunciar que l'obertura definitiva de la plaça Gran seria per la Fira de les 40 hores. En una sessió on van aflorar les crítiques de veïns i comerciants per les obres, el regidor d'Urbanisme, Eudald Casas, va afirmar estar 'descontent' amb el retard -la data de finalització era el 9 de gener- però va recordar que és 'molt habitual' que succeeixi. Així mateix va explicar els darrers elements que manquen col·locar, alguns dels quals s'han afegit en els darrers dies. En destaca unes xarxes per evitar que algun desaprensiu agafi les grans pedres blanques situades a les jardineres. Aquest fet havia generat certa preocupació i havia estat motiu de molts comentaris a la vila.