El curs que vé Ripoll tindrà una nova escola oficial d'idiomes. El departament d'educació de la Generalitat de Catalunya crearà en total set escoles noves a tot el país. En el conjunt de Catalunya, l'increment (comptant les places de les noves EOI) serà de 3.030 noves places, de les quals 1.800 corresponen a l'ensenyament de l'anglès, 750 al de francès i 480 al d'alemany.
Les altres poblacions on també es farà una escola oficial d'idiomes son Banyoles, Berga, Vilafranca del Penedès, Valls, Amposta i Tremp
Les set noves EOI s'afegeixen a les 32 ja existents i permeten fer un pas més en la voluntat del Departament d'implantar de forma progressiva l'ensenyament d'idiomes a tot el territori català. La nova oferta garanteix l'ensenyament públic d'idiomes a 28 comarques, que representen el 97% de la població de Catalunya.
És important destacar que, el curs vinent, les escoles oficials d'idiomes de Tortosa, la Seu d'Urgell, Blanes, Tàrrega, Figueres, Mataró i Badalona oferiran l'ensenyament complet de francès, ja que fins ara només n'oferien el primer cicle.
Actualment hi ha a Catalunya 32 EOI, que imparteixen classe a més de 40.000 alumnes. Tots els centres ofereixen, com a mínim, l'ensenyament de l'anglès i d'una segona llengua (francès o alemany). Les EOI amb major demanda ofereixen també la possibilitat d'estudiar altres idiomes com italià, català, castellà, rus, àrab, portuguès, grec, japonès, èuscar i neerlandès.
ARA A PORTADA
Publicat el 25 de maig de 2005 a les 16:44
Et pot interessar
-
Societat Les millores de les escoles públiques de Ripoll que s'han fet durant l’estiu
-
Societat Comença la prova per descongestionar el trànsit al barri vell
-
Societat Afectacions al trànsit pel pas de La Vuelta 2025 per Ripoll
-
Societat El Ripollès i tres més: avís per temps violent amb esclafits i mànegues
-
Societat Obren les inscripcions per participar en la 5a Cursa de la Dona de Ripoll
-
Societat Mor un motorista a les Llosses