Ripoll tindrà una nova escola oficial d'idiomes

Publicat el 25 de maig de 2005 a les 16:44
El curs que vé Ripoll tindrà una nova escola oficial d'idiomes. El departament d'educació de la Generalitat de Catalunya crearà en total set escoles noves a tot el país. En el conjunt de Catalunya, l'increment (comptant les places de les noves EOI) serà de 3.030 noves places, de les quals 1.800 corresponen a l'ensenyament de l'anglès, 750 al de francès i 480 al d'alemany.

Les altres poblacions on també es farà una escola oficial d'idiomes son Banyoles, Berga, Vilafranca del Penedès, Valls, Amposta i Tremp

Les set noves EOI s'afegeixen a les 32 ja existents i permeten fer un pas més en la voluntat del Departament d'implantar de forma progressiva l'ensenyament d'idiomes a tot el territori català. La nova oferta garanteix l'ensenyament públic d'idiomes a 28 comarques, que representen el 97% de la població de Catalunya.

És important destacar que, el curs vinent, les escoles oficials d'idiomes de Tortosa, la Seu d'Urgell, Blanes, Tàrrega, Figueres, Mataró i Badalona oferiran l'ensenyament complet de francès, ja que fins ara només n'oferien el primer cicle.

Actualment hi ha a Catalunya 32 EOI, que imparteixen classe a més de 40.000 alumnes. Tots els centres ofereixen, com a mínim, l'ensenyament de l'anglès i d'una segona llengua (francès o alemany). Les EOI amb major demanda ofereixen també la possibilitat d'estudiar altres idiomes com italià, català, castellà, rus, àrab, portuguès, grec, japonès, èuscar i neerlandès.