Un any més, el Grup d'Esplai Somnis organitza per aquest estiu un camp de treball a la vila de Sant Joan de les Abadesses del 17 al 31 de juliol de 2005. La realització d'aquest camp de treball compta amb la col·laboració del Centre d'Educació Ambiental Alt Ter en la coordinació del treball tècnic i amb el suport de l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses i la Secretaria General de Joventut.
L'objectiu del camp de treball d'aquest any és recuperar els entorns del Molí Petit, antic molí fariner de la vila. Aquest equipament, que està ubicat al costat de la riera d'Arçamala, serà reconvertit en un Centre d'Interpretació de l'Ecosistema Fluvial amb l'objectiu de promoure, a través de diferents activitats, la recuperació de l'entorn natural, el funcionament de l'antic molí fariner i la vida rural que s'hi desenvolupava als voltants.
Aquesta és la sisena edició del camp de treball, i a diferència de les edicions anteriors, el treball tècnic es centrarà en la recuperació dels entorns del Molí Petit: neteja de la bassa, reconstrucció d'un mur de pedra seca que protegeix la plana de les riuades, construcció de diferents compostadors per tal d'obtenir adob orgànic i adequació dels espais destinats als horts i conreus. Tot i que el treball tècnic d'aquest any no implicarà la recuperació de cap font de la vila, s'ha intentat no trencar amb la temàtica del cicle de l'aigua, donat la importància que té aquest element a la nostra població. En aquest sentit el treball tècnic d'enguany contribuirà a recuperar part dels elements que ajudaven a portar aigua al Molí Petit. En les edicions anteriors del camp de treball s'havien recuperat les següents fonts: la font d'en Roca, la font dels Vermells, la font de la Puda, la font de la Mare de Déu del Prat i la font del Cucut.
En el Camp de treball participaran un total 24 nois i noies d'entre 15 i 17 anys procedents d'arreu de Catalunya. Aquests joves combinaran les tasques de restauració del molí al matí amb activitats lúdiques i formatives a la tarda i durant el cap de setmana es realitzaran activitats que contribuiran a la vegada a apropar als participants a la cultura i forma de vida de la vila.
Els nois i noies arribaran el proper 17 de juliol a les 16 hores. Tot seguit, a la mateixa sala de plens de l'Ajuntament, el regidor de joventut, Joan Álvarez, donarà la benvinguda als participants i als pares que es desplaçaran fins al municipi per portar als seus fills i filles. Tot seguit l'equip de monitors explicarà en què consistiria el camp de treball i quines tasques desenvoluparan.
ARA A PORTADA
Publicat el
15 de juliol de 2005 a
les 17:30
Et pot interessar
-
Societat La Colònia Llaudet torna a obrir aquest estiu en plena rehabilitació de la turbina històrica
-
Societat
Homenatgen els activistes antifranquistes que van segrestar la Mare de Déu de Núria fa 60 anys
-
Societat
Rodalies recupera el servei de l'R3 entre Ribes de Freser i Puigcerdà a partir del 6 de juliol
-
Societat
Què fer aquest estiu a l’estació de muntanya de Vallter: activitats i novetats al Pirineu
-
Societat
Blat, patata i vinya: la Vall de Camprodon prova nous cultius
-
Societat
Doble guardó de la UOC per la cooperativa ripollesa Kloosiv
