Tempestes, calamarsades i neu a les muntanyes a les portes de juny

Les precipitacions, que dimarts van deixar fins a 25 litres, es repetiran les properes tres tardes

Publicat el 29 de maig de 2013 a les 06:29
Paisatge hivernal a Núria un 29 de maig. Foto: Vall de Núria

El maig del 2013 serà recordat com un dels més inestable però, sobretot, dels més frescos de les darreres dècades. Els darrers dies del mes es continua amb la tònica de tempestes, pluja, calamarsades i, fins i tot, neu en cotes relativament baixes per l'època.

Aquest dimarts va estar marcat pels ruixats i tempestes de tarda. Van descarregar especialment a la meitat nord de la comarca amb 23 litres a Sant Pau, 17 a Núria i quasi 19 a Camprodon. En molts punts, tal com va passar el dilluns, les precipitacions van anar acompanyades d'aparell elèctric i de calamarsa. La neu també va tornar a emblanquinar les muntanyes i va baixar fins a l'entorn dels 1.700 metres.

Per aquest dimecres l'escenari serà similar i, de fet, el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) ha emès un avís per la possible acumulació de més de 20 litres en mitja hora a la tarda. Uns xàfecs i tempesta que també es repetiran de cara a dijous i divendres a la tarda. A més, avui la cota de neu pot baixar fins als 1.600 metres, puntualment per sota. A partir de demà però, les temperatures començaran una lenta recuperació.

Pluja dimarts 28 de maig (acumulat)

Camprodon: 18,6 litres (21,9 litres)
Gombrèn: 3,5 litres (7,3 litres)
Molló: 16,2 litres (33,8 litres)
Núria: 17,0 litres (27,0 litres)
Planoles: 7,8 litres (17,8 litres)
Ribes de Freser: 16,0 litres (29,2 litres)
Ripoll: 3,7 litres (5,4 litres)
Sant Pau de Segúries: 23,4 litres (24,8 litres)
Ulldeter: 10,8 litres (14,1 litres)

Pluja dilluns 27 de maig

Camprodon: 3,3 litres
Gombrèn: 3,8 litres
Planoles: 10,0 litres
Molló: 17,6 litres
Núria: 10,0 litres
Ribes de Freser: 13,2 litres
Ripoll: 1,7 litres
Sant Pau de Segúries: 1,4 litres
Ulldeter: 3,3 litres

Avís de pluja intensa dimecres a la tarda (risc baix)
 


Calamarsada a Campdevànol mentre lluïa el sol. Foto: Rastres (Gerard Garcia i Raül Duque)