Dimarts a les tres de la tarda s'ha activat, en fase d'alerta, el Pla de protecció civil de Catalunya (PROCICAT) per l’onada de calor que afectarà el Principat des del dimecres 1 fins al divendres 3 de juliol. L'activació arriba després de l'avís del Servei Meteorològic de Catalunya de risc en nivell 2. També el Departament de Salut ha activat la fase 2 d'alerta del Pla d’actuació per prevenir els efectes de calor sobre la salut (POCS).
L'avís del SMC indica que al Ripollès és “probable” que al llarg de tres dies se superi la temperatura màxima superior al percentil 97 de les màximes diàries del període d'estiu. Això vol dir que, podria passar, que durant els propers tres dies fes més calor que en el 98% dels dies d'estiu. La màxima prevista pels propers dies a Ripoll és de 33ºC tot i que es podria veure mitigada per la repetició de les tempestes vespertines.
Alerta de Salut
L'activació per part de Salut de la segona fase del POCS comporta la posada en marxa de plans d'actuació específics a cada centre sanitari, centres d'internament i residències geriàtriques per fer front als efectes de l'onada de calor. A més, els serveis socials treballaran per identificar els col·lectius més fràgils, com la gent gran, els indigents i certs malalts.
El POCS també preveu redistribuir els pacients més fràgils a àrees climatitzades i reforçar les accions planificades en l'àmbit de l'atenció primària de salut, tant domiciliària com ambulatòria, per a les persones més vulnerables.
El Departament entén que les persones més vulnerables són aquelles persones grans amb discapacitats físiques o psíquiques, que viuen soles i sense ningú que les cuidi, i que presenten algun antecedent de risc, com malalties cròniques o la pobresa.
Precisament aquest dimecres ElRipollès.info estrena una nova secció 'Consells de Salut', patrocinada per l'Hospital de Campdevànol, la primera 'píndola' es refereix justament a la calor estival i a la manera de combàtre-la.
- Gasolina -
- Carlos Baglietto
ARA A PORTADA
Publicat el
30 de juny de 2009 a
les 20:40
Et pot interessar
-
Societat
L'Ajuntament de Ribes de Freser demana no beure aigua de l'aixeta per excés d'arsènic
-
Societat Detenen un menor d'edat per una presumpta agressió sexual a Sant Joan de les Abadesses
-
Societat
Defensem Ulldeter demanda l’Ajuntament de Setcases pel futur telecabina de Vallter
-
Societat
Mor Marina Vilalta, la pastora en actiu més longeva de Catalunya, als 99 anys
-
Societat
«L'odi no t'apuja el sou»: la UGT presenta a Ripoll la campanya contra el discurs de l'extrema dreta
-
Societat
Paneque fa gala del «diàleg» amb els ajuntaments pel nou telecabina de Vallter
