El tall de carreteres que va tenir lloc ahir al Ripollès va anar precedit d´una xerrada, a Camprodon, en què la plataforma No a la MAT va advertir que el problema, per als veïns del Ripollès, no s´acabarà amb la construcció de la línia per la Jonquera -si aquesta és l´opció escollida-, ja que en realitat hi ha previstes sis interconnexions entre França i Espanya. A banda de la que afectaria l´Empordà i el reforçament de l´actual línia Vic-Baixàs, un tercer projecte afectaria Andorra, dos trepitjarien el País Basc i encara n´hi hauria un sisè a través dels Pirineus centrals.
Ricard Mademont, de l´entitat Bescanó Natura, va explicar el rebuig de la plataforma a qualsevol interconnexió perquè, segons ell, no resolen els problemes de subministament elèctric, en aquest cas de les comarques de Girona. «Quasi el 100% de les avaries es produeixen a la xarxa de distribució, no pas a la de transport», va remarcar Mademont , que va afegir que, a més, la demanda de Girona no es cobreix amb l´energia que ve de les interconnexions. «No cobreixen ni les puntes de demanda, perquè els intercanvis d´energia es negocien en el termini d´una setmana», va continuar explicant Mademont, segons el qual aquestes infraestructures responen, per tant, a interessos empresarials.
La plataforma també denuncia la fragmentació del projecte entre Sentmenat i la frontera, ja que n´ha complicat saber-ne l´impacte. A banda de negar que calguin 400kV pel TAV («a França fan una línia soterrada de doble circuit de 225 kV»), la plataforma diu que l´essencial és veure com les infraestructures actuals poden cobrir les necessitats futures «reals». Defensa les energies renovables i, en tot cas, fer una planta de cicle combinat.
ARA A PORTADA
-
Societat Homenatgen els activistes antifranquistes que van segrestar la Mare de Déu de Núria fa 60 anys Redacció
-
Societat Rodalies recupera el servei de l'R3 entre Ribes de Freser i Puigcerdà a partir del 6 de juliol Redacció
-
-
Contingut patrocinat Campdevànol es transforma en un escenari de llum amb la Fira de les Espelmes 2026 Redacció
Publicat el
17 de juliol de 2005 a
les 13:55
Et pot interessar
-
Societat
Què fer aquest estiu a l’estació de muntanya de Vallter: activitats i novetats al Pirineu
-
Societat
Doble guardó de la UOC per la cooperativa ripollesa Kloosiv
-
Societat
Col·loquen el nou pont a Sant Pau per eliminar un punt negre de la carretera de Camprodon
-
Societat
El nou mirador de la Vall de Núria amb vistes excepcionals del llac i l'entorn natural
-
Societat
Comencen les obres per transformar el Pla de Ripoll en una residència d'avis
-
Societat
Les fortes pluges d'aquest dijous provoquen inundacions i talls a l'R3 a Ripoll
