El tall de carreteres que va tenir lloc ahir al Ripollès va anar precedit d´una xerrada, a Camprodon, en què la plataforma No a la MAT va advertir que el problema, per als veïns del Ripollès, no s´acabarà amb la construcció de la línia per la Jonquera -si aquesta és l´opció escollida-, ja que en realitat hi ha previstes sis interconnexions entre França i Espanya. A banda de la que afectaria l´Empordà i el reforçament de l´actual línia Vic-Baixàs, un tercer projecte afectaria Andorra, dos trepitjarien el País Basc i encara n´hi hauria un sisè a través dels Pirineus centrals.
Ricard Mademont, de l´entitat Bescanó Natura, va explicar el rebuig de la plataforma a qualsevol interconnexió perquè, segons ell, no resolen els problemes de subministament elèctric, en aquest cas de les comarques de Girona. «Quasi el 100% de les avaries es produeixen a la xarxa de distribució, no pas a la de transport», va remarcar Mademont , que va afegir que, a més, la demanda de Girona no es cobreix amb l´energia que ve de les interconnexions. «No cobreixen ni les puntes de demanda, perquè els intercanvis d´energia es negocien en el termini d´una setmana», va continuar explicant Mademont, segons el qual aquestes infraestructures responen, per tant, a interessos empresarials.
La plataforma també denuncia la fragmentació del projecte entre Sentmenat i la frontera, ja que n´ha complicat saber-ne l´impacte. A banda de negar que calguin 400kV pel TAV («a França fan una línia soterrada de doble circuit de 225 kV»), la plataforma diu que l´essencial és veure com les infraestructures actuals poden cobrir les necessitats futures «reals». Defensa les energies renovables i, en tot cas, fer una planta de cicle combinat.
ARA A PORTADA
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
-
-
Societat Agricultura intensificarà els tractaments aeris contra la processionària al Ripollès, la comarca més afectada ACN
-
Successos Dos detinguts per robar diners de la caixa d’almoines del monestir de Santa Maria de Ripoll ACN
Publicat el
17 de juliol de 2005 a
les 13:55
Et pot interessar
-
Societat
Vall de Núria estrena una experiència per observar les estrelles i sopar a la muntanya
-
Societat
El Festival Inspira de Ripoll apropa els concerts a les residències amb tecnologia immersiva
-
Societat
Ribes de Freser activa una cisterna per l'excés d'arsènic a l'aigua
-
Societat
L'Ajuntament de Ribes de Freser demana no beure aigua de l'aixeta per excés d'arsènic
-
Societat Detenen un menor d'edat per una presumpta agressió sexual a Sant Joan de les Abadesses
-
Societat
Defensem Ulldeter demanda l’Ajuntament de Setcases pel futur telecabina de Vallter
