18
de setembre
de
2020, 18:12
Actualitzat:
18:13h
La transformació de Gran Via-Ripoll avança i el consistori ha informat que ja s'han definit més d'una quinzena d'actuacions encaminades a "pacificar i humanitzar la Gran Via i promoure la singularitat i identitat dels barris que conformen el balcó sobre el Ripoll".
Unes accions que contribuiran a fomentar la coordinació i treball conjunt entre les activitats econòmiques i les infraestructures del coneixement, reforçant la seva centralitat al conjunt de la ciutat. Els treballs començaran durant l'any 2022 i se centraran en una primera fase en els laterals, en millora de la transversalitat de l'autopista urbana i l'entorn urbà que limita amb els talussos del Ripoll.
Per altra banda, l'Ajuntament també encarregarà un estudi sobre les diferents alternatives per transformar-ne l'espai central de l'actual autopista urbana. La quinzena d'actuacions ja planificades tindran un cost estimat de 3,6 milions d'euros.
Els projectes Gran Via-Ripoll i Projecció de Ciutat, defensats aquest divendres per l'alcaldessa de Sabadell Marta Farrés i la portaveu de Junts per Sabadell Lourdes Ciuró, estan treballats i coordinats des de l'entesa entre aquestes forces polítiques.
El projecte de Gran Via té com a objectiu "recuperar l'eix viari pel veïnat i alhora potenciar-lo com un nou pols econòmic i de coneixement". "La transformació serà un camí llarg, però això no impedeix començar a treballar i avançar en tot allò que puguem, sense esperar ni un segon més del que calgui és per això que podem confirmar que la pacificació de la Gran Via comença a caminar", ha sentenciat l'alcaldessa.
Per la seva banda, la portaveu de Junts per Sabadell, ha destacat que es tracta d'un dels grans reptes de la ciutat que permetrà "repensar el model econòmic i alhora complir amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible. "A hores d’ara encara no podem intervenir en l’àmbit central però sí que podem, guanyar temps al temps actuant als laterals de la Gran Via i també estenent la transformació del balcó del ripoll al conjunt de barris del riu", ha indicat Ciuró.
No més "autopista urbana"
Els treballs aniran encarats a reduir el caràcter d'"autopista urbana" de la Gran Via i potenciar la mobilitat sostenible. A més, també s'humanitzarà la via i es millorarà la qualitat de l'espai públic, generant vitalitat i proximitat de la zona.
Un projecte que preveu: millorar les condicions d'accés per als vianants a l'Hospital Parc Taulí, entre el Centre i Covadonga a l'Artèxtil, entre el Centre i l'Eixample i l'eixamplament de la coberta de ponts. Per altra banda, també es reurbanitzarà la vorera d'Alcalde Ribé i d'Antoni Forrellat; s'urbanitzarà el pati de l'Artèxtil i el carrer de Quevedo; i naturalitzar la zona blava dels carrers d'Arimon i de l'Illa. També s'urbanitzarà la plaça lateral de la Fira Sabadell, la placeta entre Calassanç Duran i Alguersuari Pascual i la plaça dels Gegants de Gràcia.
Per altra banda, les actuacions al balcó de Ripoll comportaran: la reurbanització a la Ronda d'Orient davant del tanatori i al barri de Nostra Llar. També es treballarà en la naturalització de la infraestructura verda de la Gran Via.
A partir d'ara, es començarà a treballar en els diferents projectes i tots els procediments que permetin iniciar els treballs en els terminis previstos.
"Potenciar la capitalitat"
Paral·lelament, també s'està treballant en les diferents accions que es desenvoluparan dins del programa Projecció de Ciutat. Unes accions que tindran com a objectius fonamentals potenciar la capitalitat de Sabadell i el seu caràcter referent al conjunt del territori, alhora que promou l'"autoestima i orgull de ciutat".
En aquest sentit, s’establiran eines permanents de dinamització per projectar la imatge i personalitat de Sabadell cap a l’exterior. També s’aposta per desenvolupar el turisme de fires i congressos, per potenciar l’esport com a element d’atracció turística i innovació i per enfortir Sabadell com a capital cultural.
Lourdes Ciuró ha afirmat que “ambdós programes són dues cares de la mateixa moneda que persegueixen un model de ciutat sostenible, amb projecció i que se sustenti en una nova economia on empresa, recerca i coneixement vagin de la mà”.
Unes accions que contribuiran a fomentar la coordinació i treball conjunt entre les activitats econòmiques i les infraestructures del coneixement, reforçant la seva centralitat al conjunt de la ciutat. Els treballs començaran durant l'any 2022 i se centraran en una primera fase en els laterals, en millora de la transversalitat de l'autopista urbana i l'entorn urbà que limita amb els talussos del Ripoll.
Per altra banda, l'Ajuntament també encarregarà un estudi sobre les diferents alternatives per transformar-ne l'espai central de l'actual autopista urbana. La quinzena d'actuacions ja planificades tindran un cost estimat de 3,6 milions d'euros.
Els projectes Gran Via-Ripoll i Projecció de Ciutat, defensats aquest divendres per l'alcaldessa de Sabadell Marta Farrés i la portaveu de Junts per Sabadell Lourdes Ciuró, estan treballats i coordinats des de l'entesa entre aquestes forces polítiques.
El projecte de Gran Via té com a objectiu "recuperar l'eix viari pel veïnat i alhora potenciar-lo com un nou pols econòmic i de coneixement". "La transformació serà un camí llarg, però això no impedeix començar a treballar i avançar en tot allò que puguem, sense esperar ni un segon més del que calgui és per això que podem confirmar que la pacificació de la Gran Via comença a caminar", ha sentenciat l'alcaldessa.
Per la seva banda, la portaveu de Junts per Sabadell, ha destacat que es tracta d'un dels grans reptes de la ciutat que permetrà "repensar el model econòmic i alhora complir amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible. "A hores d’ara encara no podem intervenir en l’àmbit central però sí que podem, guanyar temps al temps actuant als laterals de la Gran Via i també estenent la transformació del balcó del ripoll al conjunt de barris del riu", ha indicat Ciuró.
No més "autopista urbana"
Els treballs aniran encarats a reduir el caràcter d'"autopista urbana" de la Gran Via i potenciar la mobilitat sostenible. A més, també s'humanitzarà la via i es millorarà la qualitat de l'espai públic, generant vitalitat i proximitat de la zona.
Un projecte que preveu: millorar les condicions d'accés per als vianants a l'Hospital Parc Taulí, entre el Centre i Covadonga a l'Artèxtil, entre el Centre i l'Eixample i l'eixamplament de la coberta de ponts. Per altra banda, també es reurbanitzarà la vorera d'Alcalde Ribé i d'Antoni Forrellat; s'urbanitzarà el pati de l'Artèxtil i el carrer de Quevedo; i naturalitzar la zona blava dels carrers d'Arimon i de l'Illa. També s'urbanitzarà la plaça lateral de la Fira Sabadell, la placeta entre Calassanç Duran i Alguersuari Pascual i la plaça dels Gegants de Gràcia.
Per altra banda, les actuacions al balcó de Ripoll comportaran: la reurbanització a la Ronda d'Orient davant del tanatori i al barri de Nostra Llar. També es treballarà en la naturalització de la infraestructura verda de la Gran Via.
A partir d'ara, es començarà a treballar en els diferents projectes i tots els procediments que permetin iniciar els treballs en els terminis previstos.
"Potenciar la capitalitat"
Paral·lelament, també s'està treballant en les diferents accions que es desenvoluparan dins del programa Projecció de Ciutat. Unes accions que tindran com a objectius fonamentals potenciar la capitalitat de Sabadell i el seu caràcter referent al conjunt del territori, alhora que promou l'"autoestima i orgull de ciutat".
En aquest sentit, s’establiran eines permanents de dinamització per projectar la imatge i personalitat de Sabadell cap a l’exterior. També s’aposta per desenvolupar el turisme de fires i congressos, per potenciar l’esport com a element d’atracció turística i innovació i per enfortir Sabadell com a capital cultural.
Lourdes Ciuró ha afirmat que “ambdós programes són dues cares de la mateixa moneda que persegueixen un model de ciutat sostenible, amb projecció i que se sustenti en una nova economia on empresa, recerca i coneixement vagin de la mà”.