El jutjat d'instrucció de Sabadell ha admès la querella del sabadellenc Jordi Ros, un dels detinguts en l'operació Judes, contra la Guàrdia Civil per coaccions, amenaces, irregularitats en els escorcolls al seu domicili i per haver-li impossibilitat en primera instància la possibilitat de triar advocat defensor.
Segons informa Alerta Solidària, el jutjat ha acordat identificar i citar a declarar com a investigats tots els agents de la Guàrdia Civil que van participar en l’operatiu i també la lletrada dels jutjats de Sabadell present en els escorcolls el 23 de setembre del 2019.
En la querella, presentada per Ros a través d'Alerta Solidària, es relaten els fets des del moment en què els agents assaltants esbotzaven la porta de casa seva fins a l’ingrés a presó de Ros i altres sis detinguts en l'operació Judes.
[noticiadiari]2/208979[/noticiadiari]
"Valorem positivament l’admissió a tràmit de la querella i som conscient que el camí judicial en la lluita contra la impunitat dels cossos repressius de l’estat tot just comença ara amb les diligències acordades", assegura en un comunicat Alerta Solidària. "Sense la solidaritat i la mobilització de suport els set companys empresonats no haurien sortit en llibertat i no haguéssim pogut tirar endavant amb la querella contra la Guàrdia Civil", apunten.
El col·lectiu de l'esquerra independentista insisteix que l'operació Judes busca "criminalitzar, atemorir i desmobilitzar a l’independentisme popular". Un any després de la detenció de les primeres nou persones en el marc de la causa instruïda per l'Audiència Nacional, encara no s'han pogut acreditar les acusacions de terrorisme que pesen sobre els investigats.
El jutjat accepta la querella contra la Guàrdia Civil del sabadellenc Jordi Ros en l'operació Judes
Societat
Denuncia irregularitats en els escorcolls domiciliaris, coaccions, amenaces i traves per accedir a un advocat
ARA A PORTADA
-
-
-
Política Enquestes del 29-N: quin resultat hi haurà i quines majories seran viables? Roger Tugas Vilardell
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
-
Societat Tres casos més de maltractament de nadons no detectats a temps: Salut obre una investigació Neus Climent
Publicat el
23 de setembre de 2020 a
les 18:41
Actualitzat el
23 de setembre de 2020 a les
18:46
Et pot interessar
-
Societat
La construcció, principal motor econòmic del Vallès Occidental el 2025, segons BBVA
-
Societat
La jutgessa envia a judici Santi Laiglesia, principal sospitós de la mort d'Helena Jubany
-
Societat
Desapareix una possible prova clau del cas Jubany 25 anys després
-
Societat
Santi Laiglesia, a un pas de judici per la mort d'Helena Jubany
-
Societat
La jutgessa decidirà divendres que ve si obre judici oral contra Laiglesia pel cas Jubany
-
Societat
La rehabilitació del Taulí escalarà fins als 70 milions d'euros
