20
d'octubre
de
2023, 15:20
Actualitzat:
15:26h
Les plataformes STOP C-58 Ronda Nord i la Campanya Contra el Quart Cinturó han convocat, per al cap de setmana del 28 i 29 d'octubre, una manifestació i una acampada contra la Ronda Nord, a la qual volen implicar els barris de Can Deu, Sant Julià, Ca n'Oriac, la Plana del Pintor i La Roureda de Sabadell.
Segons la plataforma, les propostes impulsades per l'alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés i l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, que afectaran de ple els barris del nord de Sabadell, són "totalment inversemblants", amb demandes de "soterraments impossibles, tant a la trama urbana com al medi natural del Rodal, i amb grans enllaços viaris". L'acampada s'ha convocat a l'avinguda de les Palmeres, precisament on Farrés va anunciar que proposaria que es fes el traçat soterrat de la Ronda Nord al seu pas per Sabadell.
Les plataformes han elaborat un manifest amb deu motius molt clars, pels quals es demana la paralització de la proposta. Una proposta que, a parer de les entitats convocants, que "nega l'emergència climàtica, no prioritza la mobilitat sostenible i suposarà una pèrdua de la biodiversitat".
Segons la plataforma, les propostes impulsades per l'alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés i l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, que afectaran de ple els barris del nord de Sabadell, són "totalment inversemblants", amb demandes de "soterraments impossibles, tant a la trama urbana com al medi natural del Rodal, i amb grans enllaços viaris". L'acampada s'ha convocat a l'avinguda de les Palmeres, precisament on Farrés va anunciar que proposaria que es fes el traçat soterrat de la Ronda Nord al seu pas per Sabadell.
Les plataformes han elaborat un manifest amb deu motius molt clars, pels quals es demana la paralització de la proposta. Una proposta que, a parer de les entitats convocants, que "nega l'emergència climàtica, no prioritza la mobilitat sostenible i suposarà una pèrdua de la biodiversitat".
El manifest 1. La B-40, el Quart Cinturó i la Ronda Nord són el mateix. La Ronda Nord és com han anomenat al tram del Quart Cinturó que volen fer des de Terrassa a Sabadell i Castellar. Un eufemisme per confondre a la ciutadania.
2. El Quart Cinturó o Ronda Nord no descongestionarà la Gran Via. Dels 33.000 cotxes que hi passen al dia, 30.000 són interns de Sabadell.
3. El conveni de la B-40 va ser xantatge ambiental per aprovar els pressupostos de la Generalitat de Catalunya de 2023 per part del PSC, al que ERC va cedir.
4. És econòmicament impossible construir el Quart Cinturó de forma soterrada. Utilitzen aquesta imatge per fer millor màrqueting d’una infraestructura innecessària, contaminant i indesitjada.
5. La Ronda Nord és el primer pas per requalificar terrenys i projectar nous creixements als barris del nord de Terrassa i Sabadell.
6. El Quart Cinturó és competència del Ministerio de transportes -MITMA. La Generalitat no en té cap competència, i per tant no pot existir cap acord obligatori entre l’Estat i la Generalitat.
7. La Ronda Nord tindrà un gran impacte ambiental als barris del nord de Sabadell. Provocarà contaminació acústica i de l’aire.
8. La construcció del Quart Cinturó al llarg de tot el Vallès fragmentarà el mosaic agroforestal de la plana del Vallès. Imprescindible per mantenir la biodiversitat i els serveis ecosistèmics que ofereix, així com per mantenir espais agrícoles com el Parc Agrari de Sabadell.
9. La Ronda Nord destruirà la connectivitat ecològica de la Via verda que connecta els Parcs Naturals de Sant Llorenç i Collserola. Un espai necessari pel pas de fauna i també important espai de lleure del veïnat.
10. La ronda Nord és un acte que es pot tipificar com a ecocidi, pels seus efectes sobre la salut pública, el canvi climàtic la petjada de carboni, el consum del paisatge, la disponibilitat d’aigua i els ecosistemes del Vallès.Diverses activitats al llarg dels dos dies
Al llarg del dissabte 28 i diumenge 29 d'octubre, els organitzadors proposen diverses activitats. Dissabte, la jornada arrencarà a les 11h amb un taller i formació en desobediència civil de lluita no violenta (En Peu de Pau), un vermut musical amb El Talleret i Grama PD (12.30h), un dinar popular a càrrec de Recuperem el Nord (14h) i actuacions musicals de Les Pasquines i Cesk Freixas (15h)
A la tarda, tres xerrades: En què quedarà el Vallès? Analitzem els efectes del consum de territori i la contaminació de l'aire, a càrrec de Dídac Navarro, d'Ecologistes en Acció, i Manel Cunill, de la Cooperativa Agrària del Vallès(17h); De la mobilitat privada a la mobilitat col·lectiva: parlem de com deixar de dependre del cotxe, amb Marc Taulas, delegat de la PTP, i Núria Pérez, investigadora de l'institut Metròpoli i co-vicepresidenta de PTP, i Amb les ungles i amb les dents! Compartim experiències de lluita ecologista, amb Camil, de Soulèvements de la Terre i Jordi Galtan, d'Aturem la C-32. Mentre durin les xerrades, hi haurà un espai de joc. A partir de les 21h, sopar i concerts amb ZeBRASS, AlQuadrat i DJ Tofu.
Diumenge, 29 d'octubre, el matí començarà amb una sortida naturalista al Bosc de Can Deu (8.30h), una xocolatada popular (10h) i una bicicletada, organitzada per Massa Crítica, des de la plaça de la Creu Alta a la plaça del Forjador (10h). Tot seguit hi haurà una cercavila d'entitats de cultura popular, que comptarà amb els gegants del Rodal, les Bruixes del Nord, la Colla Bastonera de Cardedeu, la Colla Bastonera de Sabadell i la Rauxa de Bruixes i Forques de Can Deu. La jornada clourà a les 13h amb un acte polític.
2. El Quart Cinturó o Ronda Nord no descongestionarà la Gran Via. Dels 33.000 cotxes que hi passen al dia, 30.000 són interns de Sabadell.
3. El conveni de la B-40 va ser xantatge ambiental per aprovar els pressupostos de la Generalitat de Catalunya de 2023 per part del PSC, al que ERC va cedir.
4. És econòmicament impossible construir el Quart Cinturó de forma soterrada. Utilitzen aquesta imatge per fer millor màrqueting d’una infraestructura innecessària, contaminant i indesitjada.
5. La Ronda Nord és el primer pas per requalificar terrenys i projectar nous creixements als barris del nord de Terrassa i Sabadell.
6. El Quart Cinturó és competència del Ministerio de transportes -MITMA. La Generalitat no en té cap competència, i per tant no pot existir cap acord obligatori entre l’Estat i la Generalitat.
7. La Ronda Nord tindrà un gran impacte ambiental als barris del nord de Sabadell. Provocarà contaminació acústica i de l’aire.
8. La construcció del Quart Cinturó al llarg de tot el Vallès fragmentarà el mosaic agroforestal de la plana del Vallès. Imprescindible per mantenir la biodiversitat i els serveis ecosistèmics que ofereix, així com per mantenir espais agrícoles com el Parc Agrari de Sabadell.
9. La Ronda Nord destruirà la connectivitat ecològica de la Via verda que connecta els Parcs Naturals de Sant Llorenç i Collserola. Un espai necessari pel pas de fauna i també important espai de lleure del veïnat.
10. La ronda Nord és un acte que es pot tipificar com a ecocidi, pels seus efectes sobre la salut pública, el canvi climàtic la petjada de carboni, el consum del paisatge, la disponibilitat d’aigua i els ecosistemes del Vallès.