15
d'octubre
de
2017, 18:00
Els municipis de la demarcació de Barcelona fan un pas endavant en la lluita contra l'abandonament escolar prematur. En el marc del programa Transicions educatives per aquest curs que tot just fa un mes que hem estrenat, la Diputació ha aprovat destinar 1.680.000 milions d'euros en ajuts als ajuntaments per avançar en aquesta causa.
Amb aquesta nova inversió, l'ens comarcal pretén eixamplar els recursos econòmics i tècnics municipals per tal d'impulsar i desenvolupar cursos de preparació per a l'accés als cicles formatius i programes de formació i inserció (PFI). Amb aquestes mesures formatives la corporació vol ampliar les garanties de permanència i retorn al sistema educatiu.
Per aconseguir incrementar el percentatge de trajectòries personals i professionals "exitoses" entre l'alumnat, s'implementa el sistema des de les administracions locals, molt més properes a cada centre educatiu. Es reforça, també, l'actuació de les escoles municipals de persones adultes per oferir noves oportunitats i facilitar la continuïtat i la reconnexió amb el sistema educatiu a aquelles persones, majoritàriament joves, que no han pogut superar l'educació secundària obligatòria o que, havent abandonat els estudis prematurament, volen reprendre els seus itineraris formatius.
Amb aquesta nova inversió, l'ens comarcal pretén eixamplar els recursos econòmics i tècnics municipals per tal d'impulsar i desenvolupar cursos de preparació per a l'accés als cicles formatius i programes de formació i inserció (PFI). Amb aquestes mesures formatives la corporació vol ampliar les garanties de permanència i retorn al sistema educatiu.
Per aconseguir incrementar el percentatge de trajectòries personals i professionals "exitoses" entre l'alumnat, s'implementa el sistema des de les administracions locals, molt més properes a cada centre educatiu. Es reforça, també, l'actuació de les escoles municipals de persones adultes per oferir noves oportunitats i facilitar la continuïtat i la reconnexió amb el sistema educatiu a aquelles persones, majoritàriament joves, que no han pogut superar l'educació secundària obligatòria o que, havent abandonat els estudis prematurament, volen reprendre els seus itineraris formatius.