La generació d’aquest nou tram cobert implicarà la modificació de les rasants dels carrers de l’entorn i del pendent de les vies al llarg de 975 metres, fins enllaçar en superfície amb les vies existents al terme de Sant Quirze del Vallès. La solució s’ha desenvolupat en coordinació amb la Taula Tècnica de Can Feu, de la qual formen part l’Ajuntament de Sabadell i diverses entitats i associacions veïnals de la ciutat. Aquesta actuació permetrà millorar la permeabilitat i la mobilitat a l’entorn de la línia d’FGC, alhora que crearà un nou espai per a l’ús ciutadà.
.jpg)
La zona afectada quedarà coberta. Foto: Juanma Peláez
D'aquesta manera es dona resposta a un greuge històric, donat que les entitats veïnals han reivindicat la unió de les dues àrees, separades per les vies. Amb l'ampliació dels FGC a la ciutat, gran part de les vies ja van quedar cobertes, però ara es treballarà en el tram pendent fins el castell de Can Feu.
D'aquesta manera, quedarà completada l'obra dels FGC a la capital vallesana, que aquest mes de juliol va veure com l'ampliació culminava amb la inauguració de les estacions de La Creu Alta, Sabadell Nord i Sabadell Parc del Nord. Ara quedaria pendent una possible ampliació fins el municipi de Castellar del Vallès, projecte, però, que ha quedat desat en el fons d'un calaix.