20
de juliol
de
2017, 10:55
Actualitzat:
15:48h
Els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ja creuen Sabadell des d'aquest matí tot Sabadell, des de Can Feu | Gràcia fins el Parc del Nord. El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, i l'alcalde de Sabadell, Juli Fernàndez, han inaugurat el traçat amb el primer viatge oficial, que s'ha fet amb el tren batejat a peu d'andana amb el nom de Muriel Casals. Amb una inversió de 430 milions d'euros, el perllongament de la línia S2 a Sabadell arriba amb cinc anys de retard, però per fi s'obre a la ciutadania amb cinc estacions que converteixen la línia en un veritable metro.
Puigdemont i Fernàndez, juntament amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, han fet passar el seu bitllet per les màquines validadores de l'estació de La Creu Alta a les 10.00 hores, moment en què s'han desplaçat a l'andana per descobrir el nom de Muriel Casals del primer tren que, de manera oficial, ha connectat l'estació amb el Parc del Nord. Juntament amb ells, la germana de Casals, Isabel, i el nebot de l'exdiputada sabadellenca, han retirat el vinil que amagava el nom del tren.
Acte seguit, autoritats i convidats han agafat el tren, passant de llarg de Sabadell Nord, per arribar a Sabadell Parc del Nord, on s'ha fet l'acte oficial d'inauguració del perllongament.
Últim acte oficial de l’alcalde
Un dia especial per a la ciutat, per a molta gent implicada perquè es fes realitat l’arribada del Metro del Vallès a la ciutat. Entre aquest gruix, l’alcalde, que aquest dijous posa punt i final al capdavant de l’alcaldia. Fernàndez ha presumit d’aquestes cinc estacions de FGC i tres de Rodalies, però que s’han hagut de patir anys d’obres, “cicatrius que s’han d’anar tancant”.
Ha detallat que barris com el de Ca n’Oriac, la Plana del Pintor i Can Deu “perquè que arribi el transport públic voldrà dir desenvolupament” i això s’haurà de traduir “en superfície”. Per últim, ha posat l’accent en que en les dues inauguracions de l’ampliació de FGC, primer es bategés un dels trens amb el nom de Joan Oliver Pere Quart i aquest segon, amb el de Muriel Casals.
Visiblement emocionat, Fernàndez ha agraït la feina feta. "Quan duus dos anys fent d’alcalde, acabes aprenent que el més important és començar projectes, engegar-los i intentar que acabin, i avui tinc l’oportunitat de poder acabar aquest”, ha dit l'alcalde.
Puigdemont, ha agraït “la paciència” de Sabadell i ha admès que “s’arriba tard”. Tanmateix, ha puntualitzat que “mai es va posar en qüestió” que s’acabés fent. Ha fet gala de l’aposta moderna de FGC, per un transport públic de sostenibilitat.
El titular de Territori i Sostenibilitat ha recordat els seus antecessors “per haver fet possible aquesta construcció”: Joaquim Nadal, Lluis Recoder i Santi Vila. Fent menció especial a Recoder per venir a Sabadell a dir que s’aturaven les obres. Rull ha comparat la feina del Govern amb la de l’Estat. “Del 2011 al 206 hem fet 30 kilòmetres de noves vies i 27 noves estacions”, mentre que des de Madrid “des del 1978 al 2017, zero kilòmetres en xarxa de Rodalies i cinc noves estacions”. Ha pronosticat que amb aquest allargament, Sabadell tanqui 2017 amb 2,7 milions d’usuaris i preveient que superi els quatre milions el 2021.
Puigdemont i Fernàndez, juntament amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, han fet passar el seu bitllet per les màquines validadores de l'estació de La Creu Alta a les 10.00 hores, moment en què s'han desplaçat a l'andana per descobrir el nom de Muriel Casals del primer tren que, de manera oficial, ha connectat l'estació amb el Parc del Nord. Juntament amb ells, la germana de Casals, Isabel, i el nebot de l'exdiputada sabadellenca, han retirat el vinil que amagava el nom del tren.
Inauguració de les noves estacions dels FGC de Sabadell. Foto: Juanma Peláez
Acte seguit, autoritats i convidats han agafat el tren, passant de llarg de Sabadell Nord, per arribar a Sabadell Parc del Nord, on s'ha fet l'acte oficial d'inauguració del perllongament.
Últim acte oficial de l’alcalde
Un dia especial per a la ciutat, per a molta gent implicada perquè es fes realitat l’arribada del Metro del Vallès a la ciutat. Entre aquest gruix, l’alcalde, que aquest dijous posa punt i final al capdavant de l’alcaldia. Fernàndez ha presumit d’aquestes cinc estacions de FGC i tres de Rodalies, però que s’han hagut de patir anys d’obres, “cicatrius que s’han d’anar tancant”.
Ha detallat que barris com el de Ca n’Oriac, la Plana del Pintor i Can Deu “perquè que arribi el transport públic voldrà dir desenvolupament” i això s’haurà de traduir “en superfície”. Per últim, ha posat l’accent en que en les dues inauguracions de l’ampliació de FGC, primer es bategés un dels trens amb el nom de Joan Oliver Pere Quart i aquest segon, amb el de Muriel Casals.
Visiblement emocionat, Fernàndez ha agraït la feina feta. "Quan duus dos anys fent d’alcalde, acabes aprenent que el més important és començar projectes, engegar-los i intentar que acabin, i avui tinc l’oportunitat de poder acabar aquest”, ha dit l'alcalde.
Inauguració de les noves estacions dels FGC de Sabadell. Foto: Juanma Peláez
Puigdemont, ha agraït “la paciència” de Sabadell i ha admès que “s’arriba tard”. Tanmateix, ha puntualitzat que “mai es va posar en qüestió” que s’acabés fent. Ha fet gala de l’aposta moderna de FGC, per un transport públic de sostenibilitat.
Inauguració de les noves estacions dels FGC de Sabadell. Foto: Juanma Peláez
El titular de Territori i Sostenibilitat ha recordat els seus antecessors “per haver fet possible aquesta construcció”: Joaquim Nadal, Lluis Recoder i Santi Vila. Fent menció especial a Recoder per venir a Sabadell a dir que s’aturaven les obres. Rull ha comparat la feina del Govern amb la de l’Estat. “Del 2011 al 206 hem fet 30 kilòmetres de noves vies i 27 noves estacions”, mentre que des de Madrid “des del 1978 al 2017, zero kilòmetres en xarxa de Rodalies i cinc noves estacions”. Ha pronosticat que amb aquest allargament, Sabadell tanqui 2017 amb 2,7 milions d’usuaris i preveient que superi els quatre milions el 2021.
Inauguració de les noves estacions dels FGC de Sabadell. Foto: Juanma Peláez