12
de setembre
de
2016, 20:32
Actualitzat:
20:33h
Les estacions de Sabadell Plaça Major i Can Feu - Gràcia ja són una realitat. Aquest dilluns han quedat oficialment inaugurades i a partir de demà començaran a acollir viatgers de la xarxa dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Amb la posada en marxa d'aquestes dues instal·lacions comença a dibuixar-se el final del perllongament d'aquesta línia que van començar l'any 2008.
La previsió és que la propera primavera la ciutat ja pugui disposar de les altres tres estacions: La Creu Alta, Sabadell Nord i Ca n'Oriac - Parc del Nord. Tot plegat permetrà incrementar el volum d'usuaris assolint al xifra de 5 milions de passatgers l'any 2020. Aquesta actuació afecta 5,2 kilòmetres de recorregut i ha tingut un cost de 430 milions d'euros.
Segons ha explicat a NacióSabadell el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Enric Ticó, la previsió és que aquesta ampliació de la xarxa a Sabadell suposi doblar els passatgers d'ara al 2020. "Hem tancat el 2015 amb 2,1 mlions de passatgers, aquest 2016 rondarem els 2,5 milions i estimem que el 2020 assolirem els 5 milions", ha advertit. Alhora, ha apuntat que entre Sabadell i Terrassa s'espera arribar als 10 milions de viatgers en els proper quatre anys.
En aquesta línia s'ha expressat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, que ha apuntat que per fer front a l'increment de passatgers es posaran en marxa 15 nous trens. En aquesta línia també ha recordat que es millorarà la freqüència de pas. "Demostra la nostra aposta pel transport públic i per combatre el canvi climàtic i la contaminació atmosfèrica", ha dit.
Així mateix ha assegurat que amb la posada en marxa d'aquestes dues noves estacions es consolida el servei de FGC i es reforça "l'aposta insubornable dels FGC per la qualitat". Rull ha afirmat que amb Sabadell Plaça Major i Can Feu - Gràcia s'està afrontant el tram final d'aquesta obra que culminarà a la primavera amb la posada en marxa de les tres altres estacions. "Tot plegat permetrà que Sabadell tingui metro", ha dit el conseller, que ha destacat que s'inclourà un intercanviador amb Renfe a Sabadell Nord i que permetrà "tancar el bucle Sabadell - Terrassa".
El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha advertit que aquest perllongament és important per Sabadell, pel Vallès, però també per Catalunya. "En una època de recursos minsos la Generalitat ha invertit 3.800 milions d'euros per millorar la qualitat de vida de les persones", ha apuntat. El president també ha recordat que en poc més d'un any s'ha posat en funcionament el perllongament dels FGC a Terrassa, amb una inversió de 400 milions d’euros, la L9 del metro, amb 2.900 milions, i l’ampliació dels FGC a Sabadell, amb 430.
Per la seva banda, l'alcalde de Sabadell, Juli Fernàndez, ha assegurat que avui és un dia en què "la ciutat somriu" perquè suposa "l'inici del final" de les obres. Així mateix ha apuntat que significarà recuperar espais com la Rambla Ibèria, que disposarà de dos carrils per sentit i un per a bicicletes i que estarà connectada amb la Ronda Ponent, el Passeig de la Plaça Major o el Parc del Nord. Amb tot, avui també s'ha batejat el primer tren que circula oficialment per les vies de les noves estacions amb el nom del poeta sabadellenc Joan Oliver.
Compromís amb el soterrament fins a Can Feu
L'acte d'avui ha servit per refermar el compromís del govern local i la Generalitat per a soterrar els FGC fins el Castell de Can Feu. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha assenyalat que el Govern treballarà "perquè el Parlament aprovi un Pressupost amb una partida per abastar aquest projecte", ha assenyalat. En aquest sentit ha revelat que el projecte constructiu ja està pràcticament acabat.
L'alcalde de Sabadell ha expressat la voluntat del govern municipal i de la resta de forces del consistori de treballar perquè aquest soterrament "es dugui a terme juntament amb l'acabament de les obres de perllongament".
La previsió és que la propera primavera la ciutat ja pugui disposar de les altres tres estacions: La Creu Alta, Sabadell Nord i Ca n'Oriac - Parc del Nord. Tot plegat permetrà incrementar el volum d'usuaris assolint al xifra de 5 milions de passatgers l'any 2020. Aquesta actuació afecta 5,2 kilòmetres de recorregut i ha tingut un cost de 430 milions d'euros.
Segons ha explicat a NacióSabadell el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Enric Ticó, la previsió és que aquesta ampliació de la xarxa a Sabadell suposi doblar els passatgers d'ara al 2020. "Hem tancat el 2015 amb 2,1 mlions de passatgers, aquest 2016 rondarem els 2,5 milions i estimem que el 2020 assolirem els 5 milions", ha advertit. Alhora, ha apuntat que entre Sabadell i Terrassa s'espera arribar als 10 milions de viatgers en els proper quatre anys.
El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, durant el viatge inaugural de les noves estacions dels FGC a Sabadell. Foto: Juanma Peláez
En aquesta línia s'ha expressat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, que ha apuntat que per fer front a l'increment de passatgers es posaran en marxa 15 nous trens. En aquesta línia també ha recordat que es millorarà la freqüència de pas. "Demostra la nostra aposta pel transport públic i per combatre el canvi climàtic i la contaminació atmosfèrica", ha dit.
Així mateix ha assegurat que amb la posada en marxa d'aquestes dues noves estacions es consolida el servei de FGC i es reforça "l'aposta insubornable dels FGC per la qualitat". Rull ha afirmat que amb Sabadell Plaça Major i Can Feu - Gràcia s'està afrontant el tram final d'aquesta obra que culminarà a la primavera amb la posada en marxa de les tres altres estacions. "Tot plegat permetrà que Sabadell tingui metro", ha dit el conseller, que ha destacat que s'inclourà un intercanviador amb Renfe a Sabadell Nord i que permetrà "tancar el bucle Sabadell - Terrassa".
El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha advertit que aquest perllongament és important per Sabadell, pel Vallès, però també per Catalunya. "En una època de recursos minsos la Generalitat ha invertit 3.800 milions d'euros per millorar la qualitat de vida de les persones", ha apuntat. El president també ha recordat que en poc més d'un any s'ha posat en funcionament el perllongament dels FGC a Terrassa, amb una inversió de 400 milions d’euros, la L9 del metro, amb 2.900 milions, i l’ampliació dels FGC a Sabadell, amb 430.
Per la seva banda, l'alcalde de Sabadell, Juli Fernàndez, ha assegurat que avui és un dia en què "la ciutat somriu" perquè suposa "l'inici del final" de les obres. Així mateix ha apuntat que significarà recuperar espais com la Rambla Ibèria, que disposarà de dos carrils per sentit i un per a bicicletes i que estarà connectada amb la Ronda Ponent, el Passeig de la Plaça Major o el Parc del Nord. Amb tot, avui també s'ha batejat el primer tren que circula oficialment per les vies de les noves estacions amb el nom del poeta sabadellenc Joan Oliver.
Expectació a l'entrada de l'estació de Sabadell Plaça Major. Foto: Juanma Peláez
Compromís amb el soterrament fins a Can Feu
L'acte d'avui ha servit per refermar el compromís del govern local i la Generalitat per a soterrar els FGC fins el Castell de Can Feu. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha assenyalat que el Govern treballarà "perquè el Parlament aprovi un Pressupost amb una partida per abastar aquest projecte", ha assenyalat. En aquest sentit ha revelat que el projecte constructiu ja està pràcticament acabat.
L'alcalde de Sabadell ha expressat la voluntat del govern municipal i de la resta de forces del consistori de treballar perquè aquest soterrament "es dugui a terme juntament amb l'acabament de les obres de perllongament".