L'Ajuntament de Sabadell ha iniciat el procediment per intervenir el servei de neteja de la ciutat, que duu a terme l'empresa Smatsa, per tal de fer front a l'ERO que preveu despatxar una quarantena de persones. L'objectiu és evitar l'impacte de la mesura i és la "via que disposa" el consistori "per fer front als acomiadaments i a l’empitjorament del servei".
En un comunicat, emès aquest dimarts, després de la reunió que ha mantingut amb la direcció, el comitè d'empresa i la Federació d'Associacions de Veïns de Sabadell (FAVS), el govern municipal ha anunciat que convocarà la direcció de l’empresa a una reunió amb l’equip tècnic i jurídic per valorar "la viabilitat" de les propostes que s'han posat sobre la taula.
Tot i que no ha mostrat detalls d'aquests suggeriments, ha qualificat de positiva la trobada a quatre bandes. S’ha posat a disposició del comitè d’empresa per participar en el procés de mediació de l’ERO i, en aquest sentit, està a l’espera de resposta per part de la representació sindical.
Ha recordat que la inspecció tècnica de facturació (ITF), que obliga l'empresa a cobrar pels serveis prestats amb el preu contractual que va oferir, i no segons els equips que posava a disposició, "no justifica" l'ERO, perquè "no és una modificació del contracte".
Més contractació renunciant als beneficis
Smatsa també ha fet una bona valoració d'aquesta trobada per poder exposar davant de tots els interlocutors "l'absoluta inviabilitat del contracte", que suposa una reducció d'un 7% de l'import contractat. La concessionària ha enumerat les tres propostes "per desbloquejar la situació i facilitar una solució viable per a totes les parts". Una d'aquestes és la de renunciar als beneficis industrials i això, "permetria una millora evident" de la ciutat i la contractació "d'un nombre important" de personal.
L'empresa destinaria la totalitat del diferencial econòmic entre l'import que actualment percep de l'Ajuntament i el pressupost municipal de recollida de residus i neteja viària a la prestació de serveis addicionals. Tot plegat, condicionat a endarrerir l'aplicació del ITF al 31 de desembre, que també emularia Smatsa amb l'ERO.
Un cop assolit aquest compromís de pròrroga, es fixarien entrevistes setmanals per buscar "solucions efectives" en tots els aspectes que integren l'actual conflicte entre les dues parts.
L'Ajuntament de Sabadell engega la maquinària per intervenir Smatsa
Smatsa obre la porta a prestar els serveis que marca la ITF
ARA A PORTADA
-
Menys restriccions per la pesta porcina: què es pot fer i què no a Collserola i a la resta d'espais naturals? Arnau Urgell i Vidal
-
Dos testimonis ratifiquen davant la jutgessa que Santi Laiglesia vivia al pis de Montse Careta Redacció
-
Illa defensa que «la ronda Nord s'ha de fer i s'ha de fer bé, amb totes les garanties i els requisits» Redacció
-
Publicat el 20 de novembre de 2018 a les 21:31
Actualitzat el 21 de novembre de 2018 a les 11:25
Et pot interessar
-
Societat
La jutgessa que investiga la mort d'Helena Jubany ordena una prova cal·ligràfica a Santi Laiglesia
-
Societat
El germà d'Helena Jubany, amb la presó de la Laiglesia: «Necessitem distanciament de l'exposició pública»
-
Societat
La jutgessa envia a presó Santi Laiglesia com a principal sospitós de l'assassinat d'Helena Jubany
-
Societat
Tot porta a Santi Laiglesia: el judici a Helena Jubany, més a prop que mai 24 anys després
-
Societat
La jutgessa cita a declarar Santi Laiglesia el 28 de novembre per la mort d'Helena Jubany
-
Societat Tres de cada quatre beques menjador al Vallès Occidental són per a alumnes amb nacionalitat espanyola
