15
de juny
de
2017, 12:42
Actualitzat:
16
de juny,
9:46h
"El cotxe no pot envair-ho tot", així ho manifestat el tinent d'alcalde de Territori i Mobilitat de Sabadell, Maties Serracant, en la presentació d'aquest dijous de les actuacions al centre de la ciutat. Ara per ara, ha afegit, "els vehicles es mouen sense jerarquia. Poden creuar de nord a sud i d'est a oest", és a dir, "hi ha una circulació desordenada". Per això hi intervindran amb una sèrie de mesures que implicaran "obres, però no tot serà aixecar carrers. També es faran canvis de sentit i instal·lació de jardineres".
Tot plegat en el marc d'aquest pla, que té l'horitzó de 2025, i que la seva primera fase es traduirà en realitats entre 2017 i 2018. A finals d'enguany, els canvis de mobilitat i el 2018 acabaran les obres dels carrers dels voltants.
En total es treballaran en una quinzena com ara el de Sant Pere, de la Creueta, Sant Cristòfol, de la Indústria, Estrella i Campmany i que suposen una superficie total de 21.895 metres quadrats. Tot plegat per a que sigui "d'ús prioritari" per a vianants i transport públic, així com mobilitat sostenible.
No obstant, Serracant ha matisat que n'és conscient "de la necessitat" d'accedir amb cotxe aquesta part de la localitat, però s'ha de fer "d'una altra manera". En aquest sentit, ha defensat canviar la senyalització per arribar als aparcaments subterranis. També ha apuntat a implantar una mena de ruta, per a que hi hagi entrada i sortida clara dels vehicles. Ha posat l'exemple que es farà amb el del Vapor Turull, amb entrada pel carrer Sant Llorenç, gràcies al canvi de sentit i a permetre els turismes circular per les Tres Creus. Així, ha acabat l'explicació, "sortiran pel carrer de la Creueta".
D'altra banda, les mesures en mobilitat, que al desembre d'enguany, haurien d'estar en funcionament, preveuen que la Rambla sigui d'ús exclusiu per a autobusos i cotxes de serveis des de la plaça Marcet i fins a Gran Via, excepte el primer tram (de la zona sud) per tal de poder accedir a l'aparcament de l'Imperial. Amb la qual cosa "s'arribarà més ràpid al centre", ha dit el tinent d'alcalde. Així com també per la Via Massagué.
La mirada posada el 2025
Aquesta primera delimitació feta en la quinzena de carrers es vol estendre força més enllà. La idea "acostar el centre al barri dels voltants" i per això s'ha planificat "un model ideal" per a 2025. "Que vagi, pel sud, fins al carrer de Les Planes i Ferran Casablancas. També a la zona de la Creueta", en definitiva, que hi hagi una ampliació de "l'àmbit peatonal" i que "la gent se senti seu el centre".
Tot plegat, forma part d'aquest pla que compta amb un pressupost de 4,2 milions d'euros i que també preveu altres actuacions com creacions de zones verdes en diferents punts concrets i transformar el centre històric.
Tot plegat en el marc d'aquest pla, que té l'horitzó de 2025, i que la seva primera fase es traduirà en realitats entre 2017 i 2018. A finals d'enguany, els canvis de mobilitat i el 2018 acabaran les obres dels carrers dels voltants.
En total es treballaran en una quinzena com ara el de Sant Pere, de la Creueta, Sant Cristòfol, de la Indústria, Estrella i Campmany i que suposen una superficie total de 21.895 metres quadrats. Tot plegat per a que sigui "d'ús prioritari" per a vianants i transport públic, així com mobilitat sostenible.
No obstant, Serracant ha matisat que n'és conscient "de la necessitat" d'accedir amb cotxe aquesta part de la localitat, però s'ha de fer "d'una altra manera". En aquest sentit, ha defensat canviar la senyalització per arribar als aparcaments subterranis. També ha apuntat a implantar una mena de ruta, per a que hi hagi entrada i sortida clara dels vehicles. Ha posat l'exemple que es farà amb el del Vapor Turull, amb entrada pel carrer Sant Llorenç, gràcies al canvi de sentit i a permetre els turismes circular per les Tres Creus. Així, ha acabat l'explicació, "sortiran pel carrer de la Creueta".
El pla del centre de Sabadell un cop s'apliquin les mesures entre 2017 i 2018 Foto: Ajuntament de Sabadell
D'altra banda, les mesures en mobilitat, que al desembre d'enguany, haurien d'estar en funcionament, preveuen que la Rambla sigui d'ús exclusiu per a autobusos i cotxes de serveis des de la plaça Marcet i fins a Gran Via, excepte el primer tram (de la zona sud) per tal de poder accedir a l'aparcament de l'Imperial. Amb la qual cosa "s'arribarà més ràpid al centre", ha dit el tinent d'alcalde. Així com també per la Via Massagué.
La mirada posada el 2025
Aquesta primera delimitació feta en la quinzena de carrers es vol estendre força més enllà. La idea "acostar el centre al barri dels voltants" i per això s'ha planificat "un model ideal" per a 2025. "Que vagi, pel sud, fins al carrer de Les Planes i Ferran Casablancas. També a la zona de la Creueta", en definitiva, que hi hagi una ampliació de "l'àmbit peatonal" i que "la gent se senti seu el centre".
Tot plegat, forma part d'aquest pla que compta amb un pressupost de 4,2 milions d'euros i que també preveu altres actuacions com creacions de zones verdes en diferents punts concrets i transformar el centre històric.