02
de maig
de
2019, 17:34
Actualitzat:
17:57h
No hi haurà vaga de la concessionària de recollida de residus de Sabadell. Així ho han decidit els dos sindicats majoritaris, CCOO i UGT, tal com ha informat l’Ajuntament de Sabadell. En principi, l’aturada estava previst estudiar-la el passat dimarts, però s’ha descartat. Precisament, dimarts va produir-se una reunió entre l’Ajuntament i el comitè d’empresa per tal de garantir el compliment “de les obligacions, tant en el tema de la facturació, com de fiscalització i de defensa del servei públic”.
Entre les promeses adquirides en aquesta trobada va ser que la facturació sigui inferior als 30 dies, tal com es ve fent darrerament, malgrat que el 2018 va arribar a ser de 21 dies. Tenint en compte, apunta el mateix consistori que en el període 2011-2015, la mitjana era de 81 dies i de 158 el 2012.
Pel que fa a la fiscalització del contracte, el consistori ha requerit la direcció de la concessionària a completar el sistema de gestió i control en els serveis, exigint l’aplicació de la Instrucció Tècnica de Facturació (ITF) per garantir que es paga per servei efectivament prestat al preu ofert, s’ha fet les liquidacions per recuperar els sobrecostos facturats de més per Smatsa, com també ha iniciat sancions per incompliment de contracte.
Així fins al moment, ha compensat una de les tres liquidacions pagades de més amb les factures, tal com obliga la legislació. A més, des del 18 de febrer, en totes les reunions que s’han mantingut, el consistori ha ofert la possibilitat de fer l’amortització anticipada de part de les inversions dels vehicles, pel valor de les tres liquidacions, com una via per fer el retorn de l’import que l’empresa va cobrar de més, com una opció viable per assegurar que l’empresa assumeix les nòmines del personal treballador.
Entre les promeses adquirides en aquesta trobada va ser que la facturació sigui inferior als 30 dies, tal com es ve fent darrerament, malgrat que el 2018 va arribar a ser de 21 dies. Tenint en compte, apunta el mateix consistori que en el període 2011-2015, la mitjana era de 81 dies i de 158 el 2012.
Pel que fa a la fiscalització del contracte, el consistori ha requerit la direcció de la concessionària a completar el sistema de gestió i control en els serveis, exigint l’aplicació de la Instrucció Tècnica de Facturació (ITF) per garantir que es paga per servei efectivament prestat al preu ofert, s’ha fet les liquidacions per recuperar els sobrecostos facturats de més per Smatsa, com també ha iniciat sancions per incompliment de contracte.
Així fins al moment, ha compensat una de les tres liquidacions pagades de més amb les factures, tal com obliga la legislació. A més, des del 18 de febrer, en totes les reunions que s’han mantingut, el consistori ha ofert la possibilitat de fer l’amortització anticipada de part de les inversions dels vehicles, pel valor de les tres liquidacions, com una via per fer el retorn de l’import que l’empresa va cobrar de més, com una opció viable per assegurar que l’empresa assumeix les nòmines del personal treballador.