Sabadell vol resoldre l’accés sud aquest mandat

El govern local situa com una prioritat urbanística dibuixar l’accés pel Portal Sud | El projecte compta amb un pressupost de 2,9 milions d’euros

Albert Segura
28 d'agost de 2015, 10:54
Actualitzat: 15:13h
L'autopista C-58 i la zona on es preveu un possible nou accés a Sabadell
L'autopista C-58 i la zona on es preveu un possible nou accés a Sabadell | Norma Vidal

L'autopista C-58 i la zona on es preveu un possible nou accés a Sabadell. Foto: Norma Vidal

 
El govern de Sabadell està disposat a posar fil a l’agulla per resoldre l’accés a la ciutat per la zona sud. La construcció del polígon de Sant Pau de Riu-sec va suposar una remodelació de l’espai amb un grapat d’ombres, entre les quals el gran “scalextric” generat amb rotondes i passos elevats o les dificultats d’accés a l’aeroport, que aquesta setmana ha denunciat el grup municipal de Ciutadans.
 
El Portal Sud és una de les tasques pendents de solucionar per accedir a la ciutat des de l’autopista C-58, un procés que es va activar amb la construcció del polígon de Sant Pau de Riu-sec i que entre d’altres aspectes va obligar l’execució d’eliminació de diferents horts ubicats en aquesta zona de la capital vallesana, alguns d’ells amb construccions on els seus ocupants hi passaven llargues hores. Aquest accés ha de donar solució a l’accés a la ciutat pel sud i en la seva connexió amb la Gran Via, la Zona Hermètica i l’aeroport, entre d’altres, motiu pel qual el govern local considera que seria d’una gran importància iniciar els tràmits per executar-lo aquest mandat.
 

Un avió sobrevolant els horts del costat de l'aeroport. Foto: Norma Vidal


“Som conscients, i l’anterior govern també ho era però no va saber posar fil a l’agulla, que allà hi ha un nyap, i cal dissenyar una solució que no s’ha arribat a dur a terme encara”, assenyala el tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Maties Serracant. De manera provisional, la posada en marxa dels nous vials, amb un pont elevat procedent de l’autopista, un difícil accés a l’aeroport i un canvi de sentit obligat per arribar a Sant Pau de Riu-sec, va fer que l’Ajuntament instal·lés una senyalització provisional que la Direcció General de Carreteres va obligar a retirar perquè no complia amb els requisits mínims i perquè es tractava d’una competència atribuïda a la Generalitat.
 
El govern local es proposa a mitjà termini treballar en aquest espai, que actua de ròtula entre la ciutat i l’autopista, i que ha comptat amb diferents propostes sense que encara s’hagi definit la definitiva. El que està clar és que cal fer un punt de connexió que faciliti la distribució del trànsit en la seva arribada a Sabadell, fet pel qual es contempla la creació d’una rotonda que encara cal definir, i on hi han de participar els Ajuntament de Sabadell, Sant Quirze, la direcció General de Carreteres i AENA, donat que hi ha terrenys que els corresponen.
 
“Cal una modificació del pla general, no podem agafar el compromís ferm que es pugui fer aquest mandat, però havent-hi els diners seria bo que en un termini de 3 o 4 anys estigués acabat”, assenyala Serracant. Actualment es compta d’una partida de 2 milions d’euros procedents del traspàs de la carretera de Bellaterra per part de la Diputació, sumats a 900.000 euros destinats a fer l’obra.



Un projecte actualitzat
 
En aquest sentit, Serracant aposta per fer un projecte adaptat a les necessitats de la ciutat, sense arribar al caràcter megalòman, i que entre d’altres contempla un accés i sortida de l’autopista, o un carril que podria ser directe de la ciutat en direcció sud, entre d’altres. També es contempla fer que el vial de la benzinera situada a l’avinguda que duu a Sant pau de Riu-sec sigui de doble sentit per facilitar l’accés a l’aeroport.
 
“És un tema estratègic, un repte que hem de treballar aquest mandat per la dimensió que té per a la ciutat, per al seu accés, més enllà del tema viari, per l’aspecte territorial”, assegura Serracant. Tot i que se saben els punts clau que es volen tenir en compte, el projecte final encara està pendent de definició.
 

Estat que presentava la zona on està previst fer l'enllaç amb l'autopista, ara fa uns anys. Foto: Norma Vidal