Smatsa denuncia Serracant i Perarnau per danys a l'honor i a la reputació

El govern de Sabadell fa públic el nou moviment judicial de l'empresa concessionària de la neteja a Sabadell

Maties Serracant, declarant als jutjats per la relació amb Smatsa, la passada primavera
Maties Serracant, declarant als jutjats per la relació amb Smatsa, la passada primavera | Albert Segura
Redacció
05 d'octubre del 2018
Actualitzat a les 15:09h
El govern de Sabadell ha fet públic que l'empresa concessionària de la neteja viària i la recollida de les escombraries a Sabadell, Smatsa, ha denuncia, de nou, l'alcalde, Maties Serracant, i el regidor de Serveis Municipals, Lluís Perarnau, per suposats danys a l’honor i a la reputació. Tots dos han rebut aquesta setmana una notificació dels jutjats de Sabadell informant-los de la demanda civil interposada per l'empresa concessionària, i que se suma a la querella que ja han interposat contra ells i als contenciosos administratius interposats contra les mesures de fiscalització del consistori.

El passat 24 de gener de 2018, l’Ajuntament, en roda de premsa, exposava la situació en què es trobaven els cinc expedients que el consistori té oberts amb Smatsa i el conjunt d’actuacions iniciades per garantir el compliment del contracte. És a partir de la informació feta pública en aquesta roda de premsa que Smatsa considera que Serracant i Perarnau van vulnerar el dret a l’honor de l’empresa.

Per quantificar-ho, ho fan valorant la repercussió mediàtica que, segons afirmen, va tenir aquesta roda de premsa. Per exemple, en el text de la demanda consideren que el nom d’Smatsa es vincula a termes negatius com “expedients sancionadors”, “irregularitats greus”, “incompliments” i “multes”. Resultat d’aquesta valoració, per dany moral i patrimonial a l’empresa, en resulta una sol·licitud d’indemnització de 30.000 €.

Per a Serracant “aquesta nova demanda forma part de l’estratègia de dilació de l’empresa, que vol desgastar, intimidar i crear confusió davant de l’actuació d’aquest Govern municipal. Malgrat tots aquests intents matussers, no desistirem ni ens arronsarem en la nostra obligació de garantir l’eficiència, el bon servei, la transparència i la fiscalització dels serveis públics”.

En aquest sentit, el govern local recorda que, en el Ple del passat mes de setembre i amb el suport de tots els grups municipals, el consistori va aprovar la proposició que emplaça l’Ajuntament a garantir l’eficàcia del servei de recollida de residus municipals i neteja viària, a partir del compliment del que estableix el contracte actual, i a assegurar la transparència i la integritat en les contractacions públiques, tal com estipula la nova llei de contractes dels servei públic.

“Com no pot ser d’una altra manera, recorrerem aquesta demanda que, d’altra banda, no té tampoc gaire recorregut. L’únic que fa l’empresa és obstruir la justícia, amb tanta demanda. Però res no ens distraurà del nostre objectiu, que és garantir uns serveis públics eficients i de qualitat”, ha dit Perarnau.