Protecció Civil ha activat aquest diumenge a la tarda l'alerta del Pla especial d'emergències per risc de vent a Catalunya Ventcat per fortes ventades sobretot a partir d'aquest diumenge a la nit i fins dilluns al migdia.
Les ratxes intenses afectaran sobretot el litoral de Girona i Barcelona, on es preveuen incidències dilluns al matí. I el vent, que bufarà de component sud-oest, també serà molt fort al Pirineu, sobretot a la Val d'Aran, i a les comarques d'interior de la demarcació de Girona. Paral·lelament, també s'ha activat la prealerta del Procicat per la previsió de mala mar al litoral, especialment a la meitat nord, on les onades podran superar els 2,5 metres (maregassa), a causa del fort vent de component sud.
Davant l'episodi de forts vents previst a partir d'aquest diumenge a la nit, Protecció Civil ha demanat "precaució en els desplaçaments tant de matinada com a primera hora del matí per la possible caiguda de branques, arbres i altres elements estructurals a la xarxa viària i ferroviària".
També ha reclamat "extremar la precaució en les activitats a l'aire lliure tant a l'entorn natural com a les zones urbanes properes a arbrat com ara parcs i jardins, per la possibilitat de caiguda de branques i arbres". "En el moment de les ratxes més fortes cal evitar aturar-se a prop de murs de tancament o elements similars que poden caure per l'efecte del vent", ha destacat a través d'un comunicat.
Activada l'alerta del pla Ventcat per fortes ventades a partir d'aquesta matinada
Les ratxes afectaran Girona i Barcelona
ARA A PORTADA
-
La FAV denuncia el porter del Sabadell Diego Fuoli per un «delicte d'odi» en la celebració de l'ascens Redacció
-
Polèmica en la celebració de l'ascens del Sabadell: el porter Diego Fuoli incita l'afició a insultar Pedro Sánchez Redacció
-
Joan Jubany, sobre l'assassinat de la seva germana: «Qui ho va fer, que ens ho expliqui i ens deixi tancar el cercle» Redacció
-
-
Publicat el
10 de desembre de 2017 a
les 22:43
Actualitzat el
10 de desembre de 2017 a les
22:44
Et pot interessar
-
Societat
Controlat el foc de Santa Perpètua que ha cremat 20.000 metres quadrats de la nau d'Honda
-
Societat La defensa de Laiglesia demana «més temps» per respondre a les acusacions pel cas Jubany
-
Societat
Per què quatre helicòpters militars han sobrevolat Sabadell i Terrassa?
-
Societat La polèmica discoteca Waka desafia l'ordre de tancament
-
Societat
Andanes i trens plens a Sabadell en la primera jornada de vaga a FGC
-
Societat
Renfe tira de l'autocar de la Unió Esportiva Castellar per portar passatgers de l'R4
