​Aigües Sabadell commemora el Dia del Consumidor amb un acte públic

Aquest dijous s’ha celebrat un acte en el qual s’ha debatut sobre els drets bàsics i fonamentals que tenen els consumidors i consumidores

Publicat el 15 de març de 2018 a les 20:59
Actualitzat el 15 de març de 2018 a les 21:03
Aquest dijous, l’Aula de l’Aigua de Sabadell ha acollit l’acte commemoratiu del Dia del Consumidor, que han impulsat per primer cop la companyia d’aigües. Més de 60 veïns i veïnes hi ham assistit per escoltar els ponents, que han debatut sobre els drets bàsics i fonamentals que tenen els consumidors i consumidores.

L’acte ha comptat amb la participació de Marisol Martínez, tercera Tinenta d’alcalde de Sabadell; Jaume Saura, adjunt general del Síndic de Greuges de Catalunya; la doctora M. Carme Gete-Alonso, presidenta de la Junta Arbitral de Consum de Sabadell i catedràtica de Dret Civil de la UAB; Antonio Carballo, vocal de Serveis Socials de la federació d’Associacions de Veïns i Veïnes de Sabadell (FAVV); Josep Escartín, director de clients d’Aigües Sabadell i Enric Blasco, president de la companyia.

Blasco ha emmarcat l’acte en “l’esforç de transparència i proximitat que la companyia d’aigües està portant a terme des de fa temps”. “A Aigües Sabadell no veiem només usuaris: veiem persones”, ha afirmat, “i les aportacions de tots i totes ens ajuden a millorar”. També ha destacat les principals diferències amb l’administració pública: “tenim la voluntat de ser propers, transparents, àgils i professionals i ho fem amb iniciatives que van més enllà de les que porta a terme el propi sector públic”, ha conclòs el president de la companyia.

En la seva intervenció, el director de clients d’Aigües Sabadell, Josep Escartín, ha destacat “la implicació de la companyia d’aigües amb Sabadell i amb la qualitat de servei”. En aquest sentit, ha posat en valor que el model de gestió mixt del servei d’aigües a la ciutat possibilita que els ciutadans i ciutadanes del municipi estiguin protegits pel Codi de Consum de Catalunya, “una assegurança extra en la protecció dels drets dels clients i clientes, que evita que el Contenciós Administratiu sigui l’única alternativa en cas de vulneració dels seus drets com a consumidors”, tal com succeeix en l’àmbit de l’administració pública.

En paral·lel, cal recordar que Aigües Sabadell disposa també de la figura del Customer Counsel, el "defensor" del client, que té la missió promoure la mediació entre la companyia i la ciutadania en cas que el client no estigui d’acord amb la resposta rebuda per part de l’equip d’Aigües Sabadell.

L’adjunt general del Síndic de Greuges de Catalunya, Jaume Saura, ha exposat que “les relacions entre el Síndic i les companyies d’aigua han estat sempre òptimes”. “Les companyies d’aigua són més àgils que l’administració pública en cas de queixes i consultes al Síndic”, ha afegit.

Per la seva part, la doctora Gete-Alonso ha volgut centrar-se en la tasca de defensa que realitza la Junta Arbitral de Sabadell: “Els clients no satisfets han de presentar, primer, una queixa a la companyia. Aigües Sabadell les resol amb celeritat però, en cas de no ser així, pot presentar denúncia a l’oficia del consumidor”.

El vocal de Serveis Socials de la Federació d’Associacions de Veïns i Veïnes de Sabadell (FAAVV) ha agraït públicament el comportament d’Aigües Sabadell en l’àmbit de la vulnerabilitat: “Puc garantir que Aigües Sabadell no talla mai a cap persona vulnerable”, ha afirmat amb rotunditat.

La clausura de l’acte ha anat a càrrec de la tercera Tinenta d’alcalde, Marisol Martínez, que ha explicat la feina de l’oficina del consumidor municipal i l’esforç que ha fet per apropar-se a tots els barris de la ciutat. També ha destacat que de les 6.000 queixes que arriben anualment a l’oficina, la majoria fan referència al sector de la telefonia mòbil.