L’acte institucional de la Diada Nacional de Catalunya, que se celebrarà dimarts vinent, 11 de
setembre, es durà a terme, per segon any consecutiu a l’Eix Macià, davant del pont del llac del
parc de Catalunya. Es tracta de l’ofrena floral ciutadana, que començarà a les 10 del matí, a càrrec del Govern, els diferents grups municipals, entitats, col·lectius, partits polítics i sindicats de la ciutat. Enguany el Cor Lieder Càmera, dirigit per Josep Vila i Casañas, serà l’encarregat d’amenitzar musicalment l’ofrena. La lectura del manifest serà a càrrec d’Isabel Nágera, en representació del Centro Cultural Torre-romeu.
A les 11 del matí, també davant del pont del llac del parc de Catalunya, tindrà lloc la ballada de sardanes amb la Cobla Jovenívola, activitat organitzada per l’ACF Sabadell Sardanística i
l’Ajuntament.
A 2/4 de 2 del migdia, David Ballester, professor d’Història Contemporània, pronunciarà la conferència Vides truncades. Vides per no oblidar. Els falsos mites del tardofranquisme i la transició, a la seu de l’Agrupación Andaluza San Sebastián de los Ballesteros (av. de Lluís Companys, 81, Masia de Can Rull). La xerrada l’organitzen l’Agrupación i el consistori.
Per acabar la jornada, a partir de les 2 del migdia, serà el moment per a la degustació gastronòmica a la font de Can Rull, organitzada per l’Agrupación Andaluza San Sebastián de los Ballesteros, amb la col·laboració de l’Ajuntament. Els actes de la Diada a Sabadell els organitzen conjuntament l’Ajuntament de Sabadell, l’Agrupación Andaluza San Sebastián de los Ballesteros i l’ACF Sabadell Sardanista.
ARA A PORTADA
Publicat el 10 de setembre de 2018 a les 20:00
Et pot interessar
-
Societat Condemnen dos acusats del «cas Mercuri» per irregularitats en unes obres particulars a Sabadell
-
Societat La UAB aprova una declaració per reforçar la seva oposició a la situació a Palestina
-
Societat Badia del Vallès encara la retirada de l'amiant sense un calendari clar i amb dubtes per part del veïnat
-
Societat Denuncien abocaments d'origen industrial al riu Ripoll a Sabadell
-
Societat Estudiants de la UAB acampen per demanar que la universitat trenqui els vincles amb Israel
-
Societat Les deficiències de construcció només afecten l'edifici sinistrat: tot el que sabem de Via Sabadell