Protecció Civil de la Generalitat ha activat l'alerta del pla Ventcat per la previsió d'un episodi de fort vent demà diumenge a gairebé tot Catalunya. Segons el Servei Meteorològic, el vent començarà afectant la propera matinada el quadrant nord-est i s'estendrà ràpidament sobretot a partir de mig matí de manera generalitzada.
Es podran superar els 90 km/h al Pirineu-Prepirineu, interior de Tarragona i nord de Terres de l'Ebre; 72 km/h l'àrea metropolitana, litoral nord de Tarragona, la plana de Lleida, el sud de la Catalunya Central i el sud de Girona; i 125 km/h al Baix Ebre i Montsià (així com a l'Alt Empordà amb menys probabilitat). S'espera la màxima intensitat entre el matí i les primeres hores de la tarda.
Es preveu que el vent comenci a minvar a partir de mitja tarda de demà, i a la fi de l'episodi el vent anirà quedant restringit al Pirineu-Prepirineu i interior de Tarragona.
Protecció Civil recomana molta prudència sobretot en les activitats a l'aire lliure, sortides al bosc i a zones arbrades i en la mobilitat. Cal retirar també qualsevol element inestable de terrasses i façanes que pugui caure pel fort vent.
Alerta per episodi de fort vent aquest diumenge
Protecció Civil activa el pla Ventcat gairebé a tot Catalunya i demana prudència en les activitats a l'aire lliure
ARA A PORTADA
Publicat el
02 de novembre de 2019 a
les 18:00
Et pot interessar
-
Societat
Renfe tira de l'autocar de la Unió Esportiva Castellar per portar passatgers de l'R4
-
Societat
Un terratrèmol nocturn desperta veïns del Vallès
-
Societat
Surt de la presó l'acusat d'assassinar Helena Jubany
-
Societat
El primer nadó del 2026 és de Sabadell
-
Societat
Una dona en estat crític per la caiguda d'un fanal a Sabadell durant el temporal
-
Societat
Dos testimonis ratifiquen davant la jutgessa que Santi Laiglesia vivia al pis de Montse Careta
