La Generalitat estudiarà la implantació d'un possible peatge de congestió i bonificació de vehicles de baixes emissions per part de les autoritats locals, així com la reducció de velocitat a l'autopista C-58, entre altres vies. Així ho recull la declaració institucional signada aquesta setmana en la segona Cimera per a la millora de la Qualitat de l'Aire a la conurbació de Barcelona.
La Generalitat puntualitza que l'eventual peatge hauria de ser compatible amb el model global plantejat per a tot Catalunya, el de la vinyeta, que un grup de treball està definint. Mentre que l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ja va plantejar la necessitat de consensuar un peatge d'aquest tipus, la tinenta d'alcaldia d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de Barcelona, Janet Sanz, afirma que no tanquen la porta a estudiar cap mesura, si bé la prioritat és ara tirar endavant el veto als cotxes més contaminants, a partir de l'1 de gener de l'any que ve, una mesura que està pràcticament a punt i que ha reivindicat: "Això no és un Madrid Central, va molt més enllà".
La conveniència d'aplicar una taxa de contaminació per entrar en vehicle privat a les ciutats, una possible mesura que ha entrat en el focus en les darreres setmanes, serà estudiada pel greu de treball de peatges. "Un possible peatge de contaminació ha de ser compatible amb el sistema de gestió de les vies d'altes prestacions que estem pensant per a tot el país, la vinyeta", assenyala el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet.
Menys velocitat a la C-58
La declaració institucional de la cimera recull altres compromisos que s'han acordat per desenvolupar o per estudiar de manera prioritària, com la presentació d'un projecte de Llei de qualitat de l'aire en el termini d'un any o que l'AMB desplegui el Registre metropolità de vehicles estrangers i altres vehicles autoritzats a les Zones de Baixes Emissions per fer efectiu el control automatitzat de les restriccions de circulació.
El text també recull la intenció del Servei Català de Trànsit (SCT) de reduir la velocitat a 50 km/h a la C-17 al pas per Barcelona o d'instal·lar un radar de tram a la C-31 nord pel control efectiu de la velocitat per raons ambientals i de seguretat viària.
També s'estudiarà limitar la velocitat màxima a diferents trams de vies interurbanes de la conurbació, com per exemple l'AP-7, l'A-2 i la B-23 al Baix Llobregat; l'AP-7 i la C-17 al Vallès Oriental, o la C-58 i la C-33. La declaració recull que s'iniciïn els treballs per a la construcció d'un carril bus a la C-245 perquè estigui a punt el 2020 i impulsar els treballs per carrils d'aquests tipus en altres vies.
ARA A PORTADA
-
Sabadell acollirà el Campionat d’Espanya d’Escacs per Equips de Clubs de Segona Divisió 2025 Redacció
-
Aprovat el projecte de remodelació de l’aparcament de sorra de l’Eix Macià que tindrà 248 places Redacció
-
Trens cancel·lats i retards per l'avaria que ha tallat totes les línies de Rodalies Lluís Girona Boffi
-
-
Publicat el 27 de març de 2019 a les 21:00
Et pot interessar
-
Societat L'Ajuntament incrementarà un milió d'euros més el pressupost per a les escoles bressol municipals
-
Societat Piscines municipals de Sabadell: preus i horaris de 2025
-
Societat Sabadell és la ciutat preferida de la població catalana per viure
-
Societat Així serà la Festa Major de Sabadell 2025
-
Societat L'Ajuntament de Sabadell invertirà prop de 3 milions en la millora dels carrers
-
Societat Pas endavant per construir el nou aparcament del passeig de Can Feu